lördag 29 december 2007

Maktlöshet och smärta.

Idag har inte varit någon bra dag över huvud taget. Jag är fruktansvärt förkyld och trött i både kropp och huvud. Trots detta överlevde jag en dag på jobbet. Och ja, jag tycker synd om mig själv. För att nu är jag inte bara tjock, trött, svullen och tung. Nu är jag sjuk också. Men idag förtjänar jag ingen ömkan. Det hade kunnat vara så mycket värre.

Något otäckt har hänt en vän till mig, vilket gör att jag just nu känner mig både otillräcklig och förtvivlad. Jag önskar att jag kunde göra mera. Jag önskar att jag kunde lysa upp din själ och lägga något varmt runt ditt hjärta. Jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden några dagar och göra allt värt att kämpa för igen. Men jag står maktlös. Jag kommer inte att kunna läka dig. Inget jag säger kommer att kunna göra dig hel igen. Det du har förlorat, det får du aldrig tillbaka.

Jag ger dig mina tankar. Jag ger dig min kärlek. Det är allt jag har.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej hjärtat! förlåt att jag ej har hört av mig, har inga pengar på mobilen och vi kan ju inte ringa mobilsamtal med våran hemtelefon! Men snart ska jag ladda på mobilen igen :) Usch, stackare smo är sjuk. Hoppas du kvicknar till snart. Kramar!

30 december 2007 kl. 16:02  
Blogger Sandra Li sa...

Lena du kan inte vara borta sådär bara jag saknar dig på jobbet, vi har inte många dagar kvar där tillsammans... På gott och ont. Sen ska vi fika, vilket jag iofs föredrar ;)
Krya på dig
Kärlek i mängder

30 december 2007 kl. 17:23  
Blogger Sandra Li sa...

Lena, du vet att du altid finns i mina tankar även om jag inte alltid ringer upp när jag ska... Speciellt inte en dag när jag mår å sjukt dåligt att jag knappt vet vad jag heter. Kärlek

2 januari 2008 kl. 23:53  
Anonymous Anonym sa...

Hej Söta!
Hoppas att du haft ett Gott nytt år och att du blivit frisk och kry igen.
Ska bli så skoj då vi ses igen, jag hör av mej då jag kommit tillbaka till Uppis.
Kramar i mängder!

3 januari 2008 kl. 09:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida