måndag 19 november 2007

Veckan som gick.

Har kanske inte haft för mycket att göra den senaste veckan för att hinna skriva, men kanske för mycket att tänka på. Ekonomi, jobb, viktiga papper och prylar är saker som man kan oroa sig för och det är väl kanske främst tankar på viktiga papper och ekonomi som har förpestat min hjärna den senaste tiden. Just nu fullständigt spyr jag över alla dessa försäkringspapper, sjukpenningspapper och diverse blanketter som ska fyllas i. Om de vore utformade så att man kunde förstå hur det fungerar vore det inte speciellt svårt. Men nu verkar "någon" ha gått in för att göra dessa papper så komplicerade som möjligt. Vem har skapat detta papperssamhälle? Du borde hängas.

Här kommer iaf en summering av vad som hänt sedan sist.
Måndag: Jobbade 7-11. Vid 16-tiden åt jag och Bella middag i stan innan vi åkte till Winnerbäckkonserten på Fyrishov. En kanonkväll från början till slut och jag lever fortfarande på det lyckorus som spred sig från topp till tå när hela hallen stämde in i "hugger i sten" och "kom änglar".

Tisdag: Utbildning mellan 9-12. Faktiskt ganska intressant och inte alls så torrt som jag hade förväntat mig. Firade Soffis 25årsdag på kvällen med middag och mängder av chokladpudding. S får dock vänta på sin present ett tag till eftersom jag och Sandra har något i görningen.


Onsdag: Ledig från jobbet. Besökte Pernilla ute på vischan i Bälsunda eller vad det nu kan tänkas heta. Åt kladdkaka, snackade skit och upplevde ute-på-landet-andan. Mysigt var namnet.

Torsdag, fredag och lördag ägnade jag det mesta av min tid och energi åt jobbet. Under lördagkvällen hade jag och P det mysigt med tv, dubbelnougat och glass.

Söndag: Jag och P hängde under dagen i den där delen av Uppsala som jag har glömt namnet på. IKEA ligger där och alla möbelbutiker och industrier. Ganska trisst egentligen, men vi köpte en del bra saker och en del alldeles för dyra saker. Hela kvällen tillbringade jag hos Soffi. Jag bjöd henne på tortellini-sallad. Och hon bjöd mig på skratt och ännu mer chokladpudding. TACK skatt för ännu en chokladpuddingskoma.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vad bra att onsdag passar! Har dock lärarkonferens och kommer till Uppsala tidigast vid 17. Så det måste nog bli en kvällsfika isf. Går det bra ändå? puss o gull!

19 november 2007 kl. 16:54  
Blogger Sandra Li sa...

älsk, var inte borta från jobbet mer. jag har letat efter dig i alla 18 kylrum och beredningsrum och malkvarnar. Ingen Lena. Ingen bra dag. Har iaf uppdaterat bloggen och lovat att fortsätta med det. pussar i massor

19 november 2007 kl. 20:54  
Anonymous Anonym sa...

Ja precis, vilken bra sida det var! Blev helt käääär i de där converseskorna. Nästan så att man skaffar unge bara för att få köpa skorna lixom;) Tack för igår, det får vi göra till en vana. En god sådan!Ha en bra dag! Kram!

22 november 2007 kl. 06:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida