torsdag 22 november 2007

Kan jag splittras i tusen bitar?

Jag tror att jag håller på att bli galen. På riktigt. Jag är så pass övertygad om detta att jag kl 01:30 inatt var tvungen att väcka P för att tala om det för honom. Några timmar senare, närmare bestämt runt 5-tiden, kände jag mig manad att upplysa honom om det en gång till. Han håller med. Jag ÄR galen. Och anledningen till min galenskap är att jag sedan en vecka tillbaka inte kan sova på nätterna. Det är omöjligt. Jag ligger vaken, inbillar mig saker, oroar mig. Jag driver mig själv till vansinne och det är fruktansvärt utmattande.

Nu har det gått så långt att jag inte vill gå och lägga mig på kvällarna. P får lirka genom att lova mig att vi ska ligga och diskutera allt från orsaker till vattenskador i vardagrum till varför golfbollar är fulla av små hål. Detta i minst 45 minuter. P stiger upp kl 05:30 varje morgon och idag gick även jag upp då för att pallra mig till jobbet. Nu är jag så trött att det känns som att mitt huvud snart ska spricka. Men det är nog ingenting jämfört med vad P är som måste stå ut med detta varje kväll och därefter stiga upp samma tid varje morgon för att sköta sitt jobb. Men han blir inte galen. Han kan inte bli galen. För han vet att det är han som har styrkan, tålamodet och lugnet att hålla allt samman. Jag får dåligt samvete. Därför ska jag nu gå och laga lyxig Tacolasagne (tack Bella och Fredde för tipset) till honom. Det är han värd. För att han står ut. För att han aldrig klagar. Och för att han tycker om mig.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja han är en klippa din Per som står ut med dig :P Varför kan du inte sova hjärtat? :( Hoppas att det går över! Tack själv för igår, tusen tack! pussar

22 november 2007 kl. 19:04  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker osså om dig!
Du gjorde min dag när jag fick växla några ord med dig i kassan.
Känns lite UNDERflödigt utan dig ibland...puss Néa

24 november 2007 kl. 02:28  
Anonymous Anonym sa...

Har inte träffat P själv, men han verkar onekligen vara en toppenkille. Hoppas lasagnen vart god, lät god iaf! ;) Hoppas sömnproblemen löser sig snart.
Puss!

24 november 2007 kl. 09:50  
Blogger Sandra Li sa...

Älskling, smyg ut i vardagsrummet, eller lägg dig på badrumsmattan (det älskade jag att göra en gång i tiden när jag hade ett badrum som man slipper backa ut ifrån) och ring mig när du inte kan sova. Jag kan lyssna. Jag kan babbla på. Rätt var det är så vill du inget annat än att bara soova. jag lovar. Kärlek

24 november 2007 kl. 12:40  
Blogger Sophia sa...

Det här var bland det finste jag läst på nåt märkligt sätt. Ungefär på samma sätt som när du tycker om mig fast jag är kokko.
Och ja. Jag tycker så satans mycket om dig smulan. Någon dag snart ska vi boka "vår" dag. Jag behöver dig smulan. Puss.

27 november 2007 kl. 18:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida