lördag 22 december 2007

4 dagar fria från arbete...

...känns riktigt skönt, även fast jag vet att jag nu enbart har ca 14 dagar kvar att jobba innan livet som riktig tjockis (och därefter som bullmamma) tar vid på heltid.

Imorgon är det dan före dopparedan och jag ska göra följande:

  • Julstäda. Typ dammsuga. Eller snarare övertala P att göra det.
  • Tvätta. Vilket faktiskt är ganska roligt tycker jag. Iaf när hela lägenheten luktar sköljmedel och tvättkorgen är nästan tom. HELT tom blir den ju aldrig.
  • Köpa de två sista julklapparna, som faktiskt båda involverar min far på ett eller annat sätt.
  • Slå in julklappar, dricka glögg och lyssna på christmas carols.
  • Ringa till flera betydelsefulla personer som jag just nu längtar efter.
  • Kramas med mina älsklingar P och Umpen. Så mycket jag bara kan.

På julafton åker vi till Mehedeby vid 10-tiden och firar jul med Ps familj och släkt. Längtar efter att få träffa Ps syster Anna. Det var alldeles för länge sedan sist. Vi äter mat och börjar firandet tidigt så att alla barn hinner vara på topp. Sedan vid 19-tiden styr vi bilen mot norrland och hem ljuva hem där firandet fortsätter med mor, far, farmor, sys, Jeppe och Gustaf på juldagen. Liter märkligt anser de flesta, att vi ska resa 40 mil på julaftonskvällen. En underbar lösning tycker jag, och känner mig faktiskt riktigt förväntansfull.

God natt alla mina älskade.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej hjärtat! Nej, jag hittade det på FL förra året, men det kan tänkas att vi bakade det? Eller så fick du receptet av mig? Åh vad skönt för dej att få vara ledig nu! Jag vankade nyss, åh vad skönt att sova ut. Liam, mor och far är bortsprungna, och snart ska jag och fredde börja laga julgodis! Vi hörs senare! Om du ringer, ring på hemtelefon för min mobil är avstängd! :) Tusen pussar

23 december 2007 kl. 11:17  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas att du har en riktigt God jul nu gumman och att resan upp till Norrland gick bra igår.
Varma kramar!

25 december 2007 kl. 10:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida