onsdag 5 december 2007

Transformers.

Igår hyrde P film. Jättemysigt tyckte jag. I typ 5 sekunder innan jag upptäckte vilken film det var. TRANSFORMERS. Vad tänker han med? Efter att ha surat mig igenom middagen bestämde jag mig trots allt för att ge den en chans, uthärda. För Ps skull. Att han lovade mig att fritt få välja film nästa gång måste jag erkänna var en bidragande anledning. Igår spenderade jag alltså 2 timmar och 18 minuter av mitt liv åt att se färgglada bilar utvecklas till onda och goda robotar som kämpade om en energikub. I 18 minuter hade filmen faktiskt en handling med mänskliga skådespelare. De resterande 2 timmarna bestod enbart av robotslagsmål, skrattretande robotrepliker och utdragen machoaction. P tyckte att filmen var jättebra. Jag började fundera över om det faktiskt kan vara så att jag och P härstammar från två olika planeter. Eller snarare galaxer.

I övrigt känner jag mig något förvirrad för tillfället. Jag förstår inte vad det är som händer. Det gick så snabbt. Plötsligt var allting annorlunda. Någon försvann. Plötsligt dök människor upp medan andra är spårlöst borta. Vissa visade sig vilja ta del och engagera sig mer än vad jag någonsin kunnat ana, medan andra nedprioriterade. Jag är fylld av tacksamhet och besvikelse. När säger jag till? Det här är jag. Det här förändras inte. Ingenting kommer att bli som det en gång var. Men JAG är inte annorlunda. Om du behöver mig, behöv mig nu. Och sedan. Vill du vara en del, var det nu. Och sedan. Inte ibland. Inte då och då. Var det alltid. Det här är förmodligen det största jag kommer att gå igenom i mitt liv. Jag låter dig vara med. Om du inte går med i flera steg, om du missar det här. Då missar du även en stor del av mig.

Nu in i duschen. Sedan fika med ett gäng tjejer i stan.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej hjärtat! Hoppas att du aldrig tvivlat på mig :) För du vet att jag ALLTID behöver dig, och ALLTID vill ta del! Hoppas att tjejfikan gick bra! Jag hoppas på att få krama om dig snart, men jag har så mkt att göra så jag är alldeles yr i bollen. jobbar du på lördag? Jag tänkte, att ni kanske ville komma hit och fika lite du och Per? PUSSAR

5 december 2007 kl. 20:21  
Anonymous Anonym sa...

Väldigt fint skrivet, du är så duktig på att formulera dej!
Hoppas fikat med brudarna gick bra, lät ju som så då jag ringde iaf! Hoppas vi kan ses inom snar framtid.
Godnattpuss!

5 december 2007 kl. 21:58  
Anonymous Anonym sa...

Väldigt fint skrivet, du är så duktig på att formulera dej!
Hoppas fikat med brudarna gick bra, lät ju som så då jag ringde iaf! Hoppas vi kan ses inom snar framtid.
Godnattpuss!

5 december 2007 kl. 21:58  
Anonymous Anonym sa...

Hej!
Den där filmen har jag också fått genomlida *suck* Förstår inte poängen med den men min sambo var helt öVERLYCKLIG!Pjff.. Illa.

Så där som du skriver om att vill man vara delaktig sen ska man vara det nu och att du alltid kommer vara du för det här nya är du. Det är så sant så sant. Kunde inte sagt det bättre själv!

Hoppas vi ses i morron! :-)

12 december 2007 kl. 12:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida