torsdag 8 november 2007

Mat-Tina: Släng dig i väggen.

Hemkommen från jobbet nu. Det var otroligt roligt att träffa alla och jag blev kvar i nästan tre timmar! Jag saknar er, var och en, men på måndag ses vi. Då börjar jag min första dag efter heltidssjukskrivningen med att jobba 7-11. Jag tror att jag kommer att känna mig överflödig och förvirrad, men jag hoppas att det bara är min hjärna som spökar och att jag i själva verket kommer att trivas de timmar jag får vara delaktig i Lutis-andan igen. (Linnea, det är bäst du börjar bunkra upp med väldoftande matlådor redan nu).

Glada Gustaf

Veckan i norrland gick alldeles för snabbt, och tiden flöt iväg utan att jag egentligen hann komma till ro och finna mig till rätta. Jag hade behövt fler dagar, fler lugna stunder. Trots detta är jag nöjd över vad jag fick uppleva. Två dagar i Sundsvall med syster, mor och Gustaf. Shopping och fika hos sys vänner (Fixade sys outfit till Gustafs dop och är MÄKTA stolt över att även sys till slut såg det snygga i kläderna jag prackade på henne, efter att först ha utropat "Hideous!" Man ska lita på sin lillasyster. Det är en sak som är säker).

I lördags när jag och P vaknade och tittade ut genom fönstret upptäckte vi ett vinterlandskap som bredde ut sig över Bivackvägen. Det pirrade till i magen och jag hade inte kunnat valt en bättre dag att tillbringa hemma i norrland! Efter frullen var det dax för Gustafs dop och sys och Jesper berättade samtidigt att de förlovat sig. Dubbel lycka! Gustaf plockade fram sin allra gladaste och charmigaste sida och behöll den hela dagen. Inte ett knyst. Inte ett gnäll. Helt fantastiskt söt.

Vinterväder

Min sista sjukskrivna vecka har börjat bra här i Uppsala. Ps syster Anna hälsade på från måndag till tisdag. Hon är en frisk fläkt som jag önskar att jag fick besök av oftare. Nästa gång är det nog vår tur att åka ned till Skåne och besöka henne. Tisdagen tillbringade jag i stan med Bella. Vi gjorde som förr i tiden och tog en vegmeny på Max. Bella är toppen. Och tillsammans är vi om möjligt ännu bättre.

Jag har blivit riktigt huslig de senaste veckorna. Kanske har det att göra med att jag för en gångs skull har TID att vara huslig. Eller så är det ett uttryck för det ansvar och den vuxenhet som börjar ta form (Oj, vad pretto jag lät nu. Slå den meningen om ni kan). Hur som helst har min "huslighet" lett till att veckans tema varit mat.
Och hittills har jag lyckats åstadkomma följande:

MÅNDAG: Färs- och fetaostfyllda smördegsknyten med purjo- och tomatsallad.
TISDAG: Lins- och potatissoppa med curry samt morots- och purjosallad med vinegrette.
ONSDAG: Ok, ett litet snedsteg... MAX.
TORSDAG: Feta-, soltorkad tomat- och broccolipaj med grönsallad.
FREDAG: Den som lever får se.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej du! Jag försökte klura ut varför du var sjukskriven, men jag kan ju nästan gisssa. :P
Jag har ju massor att göra denna termin. Men från nästa v bara.. 4 v halvtidsjobb, ny delkurs och veckan efter en studievecka på skolan i sthlm (alltså ledigt fr jobbet) och efter det jobbar bara 3 dar till.. Det måste gå.. Skitjobbigt juh, men de måste gå. Nå. Så så är det! När åker du upp över jul? Jag hade tänkt åka ybussen 20 el 21.

8 november 2007 kl. 21:00  
Anonymous Anonym sa...

vilka söta bilder mer mat låter bra blåst o snö i natt huga puss mora

8 november 2007 kl. 21:16  
Anonymous Anonym sa...

hej älskade! Åh vad duktig du har varit med matlagandet :) Och DU är underbar! Åh vad jag älskar att du finns så nära mig. Tusen pussar och vi ses på söndag!

8 november 2007 kl. 23:17  
Anonymous Anonym sa...

Haha, låter onekligen som om Mat-Tina kan slänga sig i väggen! Blev så sugen på de där feta/soltorkad tomatpajen du gjort, lät jättegod. Vad sägs om fika på söndag? Har haft fullt upp hela veckan, från morgon till kväll, men söndag skulle passa fint för mej. Is it working? Puss!

9 november 2007 kl. 17:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida