söndag 19 oktober 2008

Nattens bravader.

Max lider av separationsångest. De senaste två nätterna har han inte velat släppa mig. Han blir livrädd och skakar så fort vi lägger ned honom i hans egen säng. Men när han får ligga mellan mig och pappa P, borrar han in huvudet i min armhåla, somnar på två röda och sover sedan hela natten utan så mycket som en tåvink. Jag är medveten om att 7-9 månader är en kritisk fas för de små liven och att de ofta är livrädda att mamma och pappa ska försvinna. Därför är jag inte förvånad över hur han reagerar just nu. Det som däremot är ett mirakel är att jag sover så fantastiskt gott med honom tätt intill mig.

Idag har vi varit i Mehedeby hela dagen. Maxen har busat lite med kusin Carin och vi övriga har utkämpat en bitsk sudokukamp. Imorgon börjar föräldragruppen på BVC och därefter ska jag och Maxen åka till Tuns med Helena och Julia. Jag ser fram emot det!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mysigt med Max i sängen så länge du får sova =). hur går de med hanS mage? Kram

19 oktober 2008 kl. 21:23  
Anonymous Anonym sa...

men åh vad mysigt med tuns! jag vill också! Men här sitter jag och har ångest och ska börja plugga. blä. nu ska jag skicka ett sms till dej med en beställning. kärlek!

20 oktober 2008 kl. 09:22  
Anonymous Anonym sa...

Han har inte heller fått riktigt kläm på de där med pipmugg, men de är så kul att se honom försöka. Kram på er!

20 oktober 2008 kl. 21:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida