tisdag 14 oktober 2008

LBM -LenasBabyMode

Igår kom pappa P på en briljant idé.

P: Borde inte du kunna skaffa dig en extra inkomst när du ändå är hemma?
J: Va?
P: Ja, du kan ju starta ett eget företag.
J: Jasså?
P: Kanske sy barnkläder eller något?
J: Är du helt tokig?
P: Men det skulle du säkert ha tid till nu. Eller?

Är han helt från vettet människan? Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. För det första vet jag knappt hur en sytråd ser ut, än mindre äger jag en symaskinen. Och för det andra anser jag i nuläget att jag inte ens hinner skita i lugn och ro. Det ska bli roligt att se hur mycket TID P anser att han har till övers (för att exempelvis starta eget företag kanske?) när han är pappaledig framöver. Jag väljer dock att tro att det låg åtminstone en gnutta ironi bakom den idén. Men med tanke på att P även är helt övertygad om att Liam har ätit upp hans öronproppar känner jag mig lite tveksam. Jaja, jag älskar honom ändå. Konstigt nog.

Igår var för övrigt Bella och Liam här på besök efter lillemans operation. Han har varit SÅ duktig och trots att han sov större delen av besöket här, så verkade han hyffsat pigg. Vi pustar alla ut!

Idag har jag och Maxen promenerat SÄKERT 1,5 mil. Först till jobbet och tillbaka (kul att vi äntligen lyckades möta dig Teresa). Sedan till IKEA där vi fikade med kompisar, och därefter hem igen. Nu är jag trött. Riktigt trött.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hehhe det är bara att skratta ;)... du måste verkligen rapportera när P blir p ledig å se hur mkt tid han har över för ett sk företag ;)... det var iaf en gullig tanke!!!!puss på er

15 oktober 2008 kl. 01:07  
Anonymous Anonym sa...

Dem är roliga karlarna, ibland tror jag dem går runt och virrar i nattmössan hela dagarna. :P.
Jag tycker du ska testa de recptet! De var enkelt och gott. och blev messor! kram//Lina

15 oktober 2008 kl. 06:19  
Blogger Sandra Li sa...

Jag saknar dig. Massor. Och Maxen. Fast honom kan jagt ju titta pa. Lova att du pratar lite om mig ibland sa han inte glommer bort tant Sandra. Puss

15 oktober 2008 kl. 14:10  
Blogger Teresa sa...

Ja, roligt att träffa dig också!! Fantastiskt att vi faktiskt lyckades träffa på varandra. :)

15 oktober 2008 kl. 16:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida