lördag 18 oktober 2008

LG Secret has left the building.

Skit. Skit. Skit. Min knappt 3 månader gamla mobil är död. Eller ja, åtminstone ett antal knappar på den. Jag har haft vattenflaskan och mobilen bredvid varandra på nattduksbordet natt efter natt. En morgon när jag vaknade låg mobilen plötsligt och simmade i vatten. Jag hävdar att det beror på kondens, men pappa P insisterar på att det måste vara hål i flaskan. Vad han i själva verket vill säga med detta är nog att det är mitt huvud det är hål i, eftersom jag aldrig någonsin kan låta mina stackars mobiler leva längre än ett par månader innan jag tar död på dem på ett eller annat sätt. Tack och lov var P klok nog att teckna en drulleförsäkring på denna dyrgrip. Han känner mig uppenbarligen vid det här laget. Hoppas bara att drullen täcker vattenskador också. Nu är den iallafall inne på lagning och jag får klara mig med min gamla nalle som ballar ur var och varannan dag. "Skyll dig själv!" säger pappa P. Skrattar först som skrattar sist, säger jag. Nästa gång är det din tur.

En annan sak som upptagit mina tankebanor idag är det här tjafset om att Katrin Schulman (ja, jag vet att hon heter nått med Zytto numera, men det är FÖR krångligt) fått sparken från Tv4. Tydligen nått om judehat. Och någon Markus. Mer vet jag inte. Vad jag däremot tycker är märkligt är att medan vissa människor får förtala och förnedra hur mycket de vill utan att någon rynkar på näsan, får andra sparken bara för att de öppnar käften. Så. Nu har jag sagt det också.

Nu låter det som att jag och Maxen haft en skitdag rakt igenom, men så är faktiskt inte fallet. Vi har tillbringat stor del av dagen på GH där vi förtärt lördagsfika och fört djupa och mindre djupa samtal med Sophia. Sedan träffade vi Jonas och därefter Bella på vägen hem! Inte så tokigt med andra ord.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ja, vi är nog det! men det har vi ju vetat länge. Tajt som ihoplimmat lego. spaghetti utan smör. Jag är inte lika bitter längre. Tillbringar kvällen hos grannarna. Liam leker nöjt med tea och lova ohc jag snackar skit.

puss och hej

18 oktober 2008 kl. 19:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida