onsdag 8 oktober 2008

Bulleuppdrag slutfört.


Det tog mig ungefär tre timmar att göra de där förbannade köttbullarna. Lök över hela köksgolvet. Köttfärs över hela diskbänken. Tre stekpannor. Fula blev de också. Skitfula. Maxen var fruktansvärt uttråkad och tyckte att jag var en urusel mamma som hellre brydde sig om att rulla bullar än att leka med honom. Jag beundrar min mors generation. Hur fasen hade ni tid att vara tvättäkta kokerskor, sömmerskor, städerskor OCH mammor samtidigt?

Nästa gång jag bestämmer mig för att rulla köttbullar har jag säkert hunnit fylla 40. Minst. Men när P leende fick syn på dagens middag kände jag åtminstone att det var värt besväret. För den här gången.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan inte annat än asgarva =). hoppas köttbullarna var goda! =)... kram på er!

8 oktober 2008 kl. 18:12  
Anonymous Anonym sa...

bra jobbat gumman. du förtjänar en guldstjärna... men 3 h, du måste verklihgen ha lagt ner hela din själ på dessa jädra bullar...

8 oktober 2008 kl. 20:26  
Anonymous Anonym sa...

nästa gång går det mycket bättre puss å kram

8 oktober 2008 kl. 21:32  
Blogger Lena sa...

Jojja: Ja, för fan. Jag la verkligen all min kärlek i de där bullarna! Har du det bra? PUSS

8 oktober 2008 kl. 21:43  
Anonymous Anonym sa...

Det där är kärlek det! :)
Vi måste ses snart!
Pöss

8 oktober 2008 kl. 21:56  
Blogger Emma sa...

men det ser ju tokgott ut ;-) jag är imponerad!!

8 oktober 2008 kl. 22:31  
Blogger Emma sa...

har förresten inte kvar sidan du länkar till, men jag har en ny! emmanemma.blogspot.com :-) Kram!!

8 oktober 2008 kl. 22:32  
Anonymous Anonym sa...

Ojj,shit vad duktig du är, här kör vi mamma scans :-D Men Fredrik tjatar hela tiden om hemmagjorda bullisar,kanske ska ta tag i det nån dag :-)
Eehm nä den har inte kommit upp än..F tyckte inte det var så smart å göra sig osams m grannarna..så istället går jag och ser snett på alla grannar och misstänker varenda en...

8 oktober 2008 kl. 22:52  
Anonymous Anonym sa...

JA de blev babycafé på st:pers. Tyckte de var riktigt bra där, så ni kan väl hänga med nästa gång? annars så har pumpen 0-1 års grupp på tisdageftermiddag (då dem även ska sjunga har jag hört ryktas). Synd att du inte orkade dig ut idag, vi har ätit lunch med annsofie, carolin, jenny, rebecka och martina. =) Kram

9 oktober 2008 kl. 15:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida