fredag 3 oktober 2008

Rätt kort lagt.

När vi ändå är inne på det här med äckliga laster, kan jag lägga till ytterligare en. JAG HAR BÖRJAT SNUSA IGEN. Nej, då menar jag inte den nikotinfria, smaklösa och totalt förkastliga sorten. Jag menar SNUS, riktigt snus. Göteborgs rapé för att vara exakt. Det är lika bra att lägga korten på bordet, så slipper jag smussla. Jag slipper förklara eller försvara.

Jag ammar fortfarande. Så länge Maxen inte vill dricka annat än min milkshake till maten, så tänker jag fortsätta med det också. Jag pungar i honom nikotin som om det vore sockerlösning på nappflaska. Det är inte något jag är stolt över. Verkligen inte. Men det har gått så pass lång tid nu, jag ser ljuset i amningstunneln, och har därför inte lika dåligt samvete som jag kanske borde ha heller.

Människor får döma mig. Det kan jag tåla. Men om du undrar VARFÖR, tro inte att jag ger dig ett vettigt svar, för det finns inte. Jag älskar snus. Det är mitt enda beroende. Min livsnjutning. Min avkoppling. Min belöning. Min tröst. Jag har avhållit mig från det som för mig är mest njutningsbart under hela graviditeten. Och DET tycker jag att jag har gjort bra.

Dessutom älskar Max att tugga på mina dosor. Sticker det i dina ögon är det ditt problem. Jag är möjligtvis inte en bra förebild för M vad gäller nikotinets värld. Men ingen annan kan å andra sidan älska, vårda och omfamna honom så som jag.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lena har du börjat med bliktblogg? :)Ingen har något att göra med dina beslut, dem är dina att göra, inte omvärlden att döma. Tycker de är bra gjort att du inte snusade när du var gravid. Puss på er :P

4 oktober 2008 kl. 08:34  
Blogger Katrina sa...

Tänk att små barn gillar snusdosor, min kompis här tycker om att leka med "pappas snusdosor" oxå. Men ännu roligare om du stoppar i nåt i dem så det skramlar! ;)

4 oktober 2008 kl. 12:36  
Blogger Katrina sa...

*Min kompis bäbis tycker om att...* skulle d stå.. bidde lite fel. :P

4 oktober 2008 kl. 12:36  
Anonymous Anonym sa...

Elsa gillar också snusdosor, brukar tugga på farfars =)

4 oktober 2008 kl. 22:04  
Anonymous Anonym sa...

ingen har rätt att döma dej eller säga vad som är rätt och fel... jag tycker du har gjort det bra som har hållt dej undan snus såååå länge!!!! nu ska du njuta!!!! puss puss jojjsan

4 oktober 2008 kl. 22:12  
Blogger Lena sa...

Jojja: Jag längtar efter dig! Ska försöka slå en pling endera dagen! Älskar dig.

7 oktober 2008 kl. 10:18  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida