måndag 21 april 2008

Två timmar kvalitetsunderhållning.




Uppsalaflickornas gymnastikuppvisning igår var riktigt kul att se. Jag och Maxen fick sällskap av Sophia och vi promenerade i det fina vårvädret till Fyrishov. Ylva gjorde ett kanonjobb som gymnastikskuttande elefant och Sophia, som tränat gymnastik i hur många år som helst, förklarade alla konster för mig samtidigt som hon höll för Max öron (mycket handklappande ni vet) saaamtidigt som hon agerade kommentator. "Bra". "Bra där". "Lite för kort". "Aj, aj, aj". "För högt". S berättade härom dagen att hon önskade att hon var riktigt bra på något. Nu när jag tänker efter förstår jag inte riktigt. Hon ÄR ju faktiskt bra på något. Gymnastik. Och en hejjare på att kommentera hoppen också, som för mig ser likadana ut.

1 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Och du mitt hjärta är bra på uppmuntra, att ge glädje, att vara klok och eftertänksam och på att att vara en otroligt god och värdefull vän. OCH en fantastisk mamma. Blir jag hälften så bra och har dig vid min sida blir jag nöjd (när den dagen kommer om 14 år eller så, men ändå!) Luv, luv, luv!

21 april 2008 kl. 22:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida