fredag 18 april 2008

Ny försäljningsstrategi?

Igår ringde århundradets sämsta säljare från BREDBANDSBOLAGET (om jag inte minns fel).

L svarar: Lena.
S: Ja, hej. Jag ringer från Bredbandsbolaget och söker Lena.
L: Som sagt, det är jag.
S: Vad bra. Hur är läget?
L: Öh, jo bra tack.
S: Jag undrar vad du har för bredband?
L: Com Hem... tror jag.
S: Jaha, är du nöjd med dem?
L: Jo, det är jag väl.
S: Ja men då får jag väl tacka för mig. Hejdå.
L: *Smått förvånad* Jaha, hej.

Någonstans där efter första meningen börjar jag fundera på om jag ska försöka avstyra samtalet eller om jag ska lyssna till en halvtimmes övertalning om varför jag ska byta till just deras bredband. Men jag slapp välja. Killen i luren skötte det liksom åt mig. Ledsen Bredbandsbolaget, men hur tänkte ni där?

3 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

NEEEJ! Jag skrev ett skitlångt meddelande som jag hoppas vid Gud, alla änglar och himlen och allt som är gott i världen att det syns ändå. Vilket det inte tycks göra ... Argh! Jag ska svara på dina frågor, jag lovar. Men nu blev jag så irriterad så jag måste göra det en annan dag. Hoppas det går bra. :)

18 april 2008 kl. 20:27  
Blogger Sophia sa...

Men det var väl ändå lite bra? Jag tyckte det var ett rätt bra samtal ändå. Han kände av situationen tycker jag och ville väl inte tränga sig på. Jag hade varit nöjd med honom och blivit mer positivt inställd till Bredbandsbolaget i alla fall. Sen var han kanske ingen bra säljare, men marknadsförare var han nog ändå tycker jag!
Har du förresten ammat klart nån gång? Eller hämnas du bara för att jag är dålig på att ringa tillbaka?! ;)

Nej, god natt smulan och hörs imorgon. Puss och löööv.

18 april 2008 kl. 21:10  
Anonymous Anonym sa...

hahaha, dessa underbara försäljare... tror dock att den du råkade ut för måstr slipa på försäljningstekniken;)

21 april 2008 kl. 20:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida