torsdag 24 april 2008

Trafikpolis och flintskalliga byggarbetare.

Idag har jag och Maxen hängt ute i värmen i flera timmar och promenerat långt. Träffade Lina, Nathaniel, Carro, Hilma och Carl också. Eftermiddagen har varit lite jobbig då Max verkligen INTE vill äta, utan bara böka och stöka. Han kanske har lessnat på morsans mjölk och behöver en paus. Vad vet jag. Istället för att diska och tvätta, har vi valt att kramas. Nu har Maxen slocknat i bärselen på min mage och jag väntar på att P ska stiga in genom dörren. Jag saknar honom idag. Mer än vanligt faktiskt.

Idag när jag varit ute och spatserat har jag gjort två nya upptäckter:
1) Att det bara är ensamma gubbar i 50årsåldern med stora magar eller flintskalliga byggarbetare som sitter i bilarna utanför McDonalds och glufsar Big Mac.
2) Att jag är vansinnigt trafikmedveten när jag drar Max Tax i vagnen. Jag som i vanliga fall fullständigt ger fan i om det är röd gubbe vid övergångsstället eller ej, har nu blivit en vanvettig trafikpolis som höjer näven åt galna cyklister och svär över bilar som inte har vett nog att stanna för mig när jag ska gå över gatan.

Imorgon hoppas jag på lika bra väder och därmed ännu ett träningspass (ja, för mig som nyss klämt ut en unge och bär på ett antal extra kilon fett är en två timmar lång promenad faktiskt ett träningspass). Därefter kommer Emma och Pillan hit på middag.

1 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

Lena Bodén, påminn mig om att jag har två lustiga saker att berätta vid tillfälle! Ses på lördag då. Pöss

24 april 2008 kl. 19:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida