onsdag 23 april 2008

Någon som råkat ut för Galmaran?

Igår pussades jag och Maxen. Och det var mysigt. Men sedan spårade det plötsligt ur, när Max försökte äta upp mig.


Jag har börjat få märkliga kommentarer. Eller snarare inbjudningar. Från ännu märkligare namn. Typ "Galmaran". Var kommer dessa ifrån? Jag förstår NADA.

Idag har jag inte gjort någonting av det jag hade tänkt från början, men lika glad är jag ändå. Eftermiddagen spenderar jag i stekande sol ute på balkongen, medan Maxen sover i 20minutersintervaller i vaggan. Han tycker nog också att det är ganska varmt.

I måndags promenerade jag och Max till Gränby för en shoppingtur. Maxen kom hem med en hel hög nya kläder, medan jag fick nöja mig med en scarf. Därefter kom Sandra, Marina och Maddis hit på middag. Maddis är fantastiskt rolig på ett naturligt sätt. Förmodligen är hon inte alls medveten om det själv. Eller så har vi helt enkelt samma humor, för jag tycker att hon är så sanslöst rapp i käften och kul som få.

Igår gick vi på promme i två timmar med Lina och hennes lille grabb (bilden) som är drygt tre veckor. Så liten som han är nu, så liten var inte ens Maxen när han ploppade ut. Jag förstår inte hur man tar hand om någon som är SÅ minimini. Är hon inte rädd att hon ska krossa honom? Drunkar han inte i hennes famn?

För övrigt har vattenfall stängt av varmvattnet idag, så imorse tog jag mig ett dopp i isvaken så att säga, vilket resulterade i att min hjärna krympte miiinst ett par centimeter och nu har jag ont i huvudet.

4 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Om hjärnan krympte borde du fått mer plats och inte alls ont i huvudet utan bara ett litet skrammel när den liksom trillar fram och tillbaka eller?
Jag och Sandra hade mysigt i parken och ni hade nog trivts med oss och Dizzan som som vanligt charmade en och annan annan parkbesökare också. Nu är jag dock redan hemma och ska äta och vila. Har ont i benen och är trött och orkeslös igen. Suck. Hoppas vi ses snart hjärtat (kan lördag vara en bra dag?)! Puss.

23 april 2008 kl. 18:24  
Blogger Katrina sa...

Vilken fin bild på sig o sonen! :)

23 april 2008 kl. 23:14  
Anonymous Anonym sa...

hihi nä de är jag inte alls rädd för att göra =)...
tack för de trevliga sällskapet! :P

24 april 2008 kl. 15:29  
Blogger Lena sa...

Lina: Ja, men nu börjar det likna nått när N väger nästan 3,9! ;)

24 april 2008 kl. 16:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida