tisdag 5 februari 2008

Barndomsvän återfunnen.

Känner mig upprymd och exalterad. Har precis fått kontakt med en av mina gamla barndomskompisar hemifrån, som jag inte sett skymten av på mycket länge. Har letat efter henne på olika internetsajter utan resultat. Sist jag träffade henne var för ett par år sedan och hon hade precis fött sin dotter, Linnea. Har tänkt på Therese mer nu, sedan jag själv blev gravid. Så idag dyker det upp ett mail från henne, bara sådär, på min Facebook. Hon berättar att hon väntar sitt andra barn nu. Och dessutom har hon flyttat till Enköping!! En otroligt kul överraskning! Iiiihaaa.

Igår begav sig mor och far vidare på kryssning till Helsingfors. Jag själv åkte in till stan för att fika med en hel hög tjockiskompisar. Därefter hade jag och Sophia filmmys hos henne där det även bjöds på brownies (halvfabrikat, men ack så goda) och grädde. Vi såg "Råttatouille". En ursöt film som lämnade mig alldeles varm inombords. Idag har jag varit på jobbet och hälsat på. Jag längtar inte tillbaka, inte för en sekund. Men det är trevligt att träffa vissa då och då som jag saknar. Därefter middag med Lina och Helena och sist men inte minst yoga i två timmar. Nu väntar semlor och kaffe med P som precis anlänt från sin joggingtur.
Dagens mantra: "Sooohaaaammm"

Mamma har i helgen handlat till Umpen och bäddat i vaggan som nu står redo. Läskigt.

3 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Vagga = vackert.

5 februari 2008 kl. 21:59  
Blogger Teresa sa...

Jag håller med Sophia. Mycket vackert är det. Och söta kläder dessutom! Det finns nästan inget roligare att handla än babykläder ... Speciellt babysockar. De är ju så små ...

6 februari 2008 kl. 16:45  
Anonymous Anonym sa...

Jättefin vagga åt Umpen! =)

9 februari 2008 kl. 14:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida