måndag 28 januari 2008

Orvar eller Desirée?

Och så var helgen över... Knappt har mor och sys hunnit anlända till stora staden, förrän de måste bege sig hemåt igen. Tiden har gått fort, men vi har trots allt hunnit med mycket trevligt. I fredags bjöd P de nyanlända damerna på god torsk med diverse tillbehör. Mamma och P drack även vin. Sys (bilden) var småbakis och avstod därmed av förklarliga skäl.


Vaknade relativt tidigt på lördagen och begav oss in till stan för shopping och fika på hovkonditoriet. Vid 15-tiden skjutsade P (som skulle ha en utekväll i Sthlm med grabbarna) oss till medborgarplatsen. Hela bilresan ägnade vi åt att finna lämpliga namn till Umpen. (Sorry Piff, men han kan ju faktiskt inte heta Umpen i all evighet). Per och jag har urusel samarbetsförmåga och mamma och sys har helt galna fantasier, vilket slutligen ledde till att de bästa namnförslagen förblev Orvar och Desirée (Bajskorvar och Diarré. Hajjar ni?)

Väl i Sthlm åt vi middag på något som vi trodde var en helt OK restaurang men som senare visade sig vara ett riktigt ölhak. God mat var det trots allt. Begav oss sedan till Göta Lejon för att se musikalen The Sound Of Music med Pernilla Wahlgren, Tommy Nilsson mfl. Helt fantastiskt bra! Jag rekommenderar er dock att se den INNAN ni gått så långt att ni är gravid i åttonde månaden. Har man redan ihoptryckta lungor och andningsvårigheter, så blir det inte direkt lättare om man sitter som en packad sill i syrefattig luft i tre timmar! Jag rekommenderar er inte heller att åka tunnelbana mitt i natten. Otäckt, klaustrofobiskt och deprimerande. Fulla och påtända människor är inte riktigt min melodi.

Efter att mamma, sys och även pappa åkt hem igår ägnade jag söndagskvällen åt att spela sällskapsspelet "Med andra ord" tillsammans med Sophia och Marlene. Helt sanslöst roligt. Jag minns inte när jag skrattade så mycket sist. Och det är faktiskt riktigt plågsamt att ha så roligt. Jag var övertygad om att jag skulle föda efter enbart några minuters flabbande. Min brist på intelligens överrumplade nog oss alla. Jag förlorade med ca 100-3 mot Marre och är fortfarande röd om kinderna av skam.

Idag ska jag dricka kaffe med Bella i stan. Bäst att jag skuttar in i duschen (eller snarare vankar, med tanke på min totala avsaknad av grace och smidighet). Ciao.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, samma sak här, helgen gick alldeles för fort (precis som vanligt då man är hemma).
verkar som du haft en härlig helg med familjen=)
Vi kanske kan ses nått till helgen?
Vore skoj, kanske jag kan komma hem till dej?!

Puss o så!

28 januari 2008 kl. 13:41  
Blogger Sophia sa...

Kan ha varit så att vi fortfarande var mer eller mindr onyktra och därmed mer kreativa än du också...och det vet jag inte om det är något att skryta med direkt...? Puss och längtar till onsdag!

28 januari 2008 kl. 16:22  
Blogger Sophia sa...

P.S Du kommer få stryk för att du länkat till Marlene. Hon är hemlig i bloggvärlden bara så du vet...! :)

28 januari 2008 kl. 16:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida