torsdag 31 januari 2008

Vi hoppas på en fylla.

Känner mig lite efter idag. Som om hjärnan ligger steget efter när jag rör mig. Det tar några sekunder innan jag reagerar. Lyssnar till Winnerbäck och har precis ätit en snoddas (jag bakade nya igår). Borde verkligen stappla in i duschen nu. Vi ska till förlossningen idag. Antagligen blir jag bara ännu mer avskräckt efter det. P går verkligen in för att prova lustgasen. Jag tror han hoppas på en riktig fylla. Han får ju inga sådana nu för tiden. Jag själv väljer nog att avstå. Tänk om det inte ger någon större effekt? Bättre att leva i ovisshet isåfall. P har dessutom lovat att se helpackad ut, vare sig det fungerar eller inte, i ett försök att lugna mig lite.

Igår vid tvåtiden kom Ps kusiner Ylva, 4 år och Tora, 10 månader hit och hälsade på mig. Ylva åt snoddas tills jag trodde att hon skulle kräkas. Hon blev även förälskad i vår soffa och skuttade upp och ned tills hon knappt kunde andas längre. Innan de gick lånade hon med sig två filmer, Lejonkungen och Ice Age. Trots att hon redan har Ice Age hemma. Hon har nämligen inte fodralet. Och då är det ju faktiskt en helt annan sak. Så det så. Nästa gång ska jag ta med mig en kläckt Umpen och hälsa på. Och då ska Ylva bjuda på vinbärsmuffins. Sötnos.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida