tisdag 29 januari 2008

Humlan.

Jajemän, under dagens yogatimmar har vi bla praktiserat humlan. Detta är alltså en typ av meditationsövning där man sitter med benen i kors och låter som en humla genom att med varje utandning högt upprepa "Mmmmmmmmmmm" tills luften tar slut. Försöker locka fram min mer seriösa sida, men tror att jag behöver lite mer övning. Idag började tårarna rinna eftersom jag fick anstränga mig så hårt för att inte börja fnittra som en fjortonåring. Men jag har ju inte betalat 800 riksdaler för att lära mig fnittra, så nu är det skärpning Lena.

Åt middag med mina tjockisar på Unico i eftermiddags. Hade planer på att fota lite och lägga ut bilder i bloggen ikväll, men mina planer försvann in i dimman någonstans mellan seriösa navelstudier och snack om läckande bröst.

Var även hos barnmorskan idag. Är numera 12 kg tyngre än innan bullen planterade sig i ugnen. Har även katastrofalt lågt blodtryck och dåligt järnvärde. Inte konstigt att jag är påväg att svimma typ 10 ggr om dagen. Barnmorskan tyckte även att det var ett under att jag inte är tröttare än vad jag är. Mjo, kanske är dax att jag börjar ta hand om mig själv nu.
Sagt och gjort, nu går jag och lägger mig.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja hjärtat, nu vill jag verligen att du tar hand om dig! Får du inget för det låga blodtrycket? Läskigt! Idag tar jag också hand om mig, jag är hemma med pojkarna! Fredde är dålig i magen och jag har ont i huvet så jag är hemma och bara myser. Jag ringer dig lite senare. Pussar och du, 12 kg är ingenting! PUSS

30 januari 2008 kl. 08:26  
Blogger Sandra Li sa...

Ja sag till Umpen att han chillar lite, dun far forsoka halla tatt lite langre an planerat. pussar pa er bada.

30 januari 2008 kl. 14:59  
Blogger Sophia sa...

Britta. Kan det vara ett namn? Eller möjligtvis Britt. Jag har tänkt på det här länge. Puss och rings imorgon.

30 januari 2008 kl. 22:15  
Anonymous Anonym sa...

nej imorrn kan jag tyvärr inte, har skola, ska träna och sen på kvällen ska jag på dejt ;)
Söndag då, vilken tid åker mamsen?
Anars får vi ta det på måndag till veckan kanske?!
puss

30 januari 2008 kl. 22:16  
Anonymous Anonym sa...

Haha, jag har en känsla av att det gör aningens mer ont att föda barn,trots att jag trodde att han skulle såga av mig handen :P Sköt om dig mer nu vännen, det behöver du! Kram!

31 januari 2008 kl. 10:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida