torsdag 17 januari 2008

Soppa tack!

Tisdagens middag med tjockisarna var mycket trevlig och yogan likaså, även om jag för tillfället inte är världens smidigaste. Jag, Helena, Lina och Jenny kämpade på, men var alla lite mörbultade dagen efter. Lina hade ont i huvudet, Jenny mådde illa, Helena fick träningsvärk och jag ont i nacken. Veklingar kanske? Nja. Vi fick iaf lära känna våra tår och det var trevligt.

Igår var jag hos barnmorskan på kontroll. Därefter åt jag lunch med Sandra på Storken. Imorgon åker hon, Linnea och Helena till Asien i tre månader. När de kommer tillbaka är livet annorlunda. Sandra får träffa bebis. Jag får känna mig blek och fet. Men framför allt STOLT! Så skynda dig hem igen.

Som pricken över i lagade jag igår en mycket god (och lite mer komplicerad än vad jag trodde) tomat- och pastasoppa med färsk basilika. Det lustiga med recept är att om det står att den sammanlagda tillagningstiden är 60 min, så får man räkna med att det ÅTMINSTONE tar 30 min till innan man är färdig. Om du inte är stjärnkock då förstås. Men hur många stjärnkockar använder sig av "Stora vegetariska kokboken"? Per blev iallafall impad och här är resultatet.


Idag har vi varit på föräldraträff, vilket var lite intressant OCH lite märkligt. Jag försöker just nu sätta mig in i hur det känns att "bajsa" ut ett barn. I övrigt hade jag och Per det mest svårt att hålla oss för skratt åt ett av paren som nog var det gulliduttiaste, prydaste och äckelpräktigaste fenomen jag någonsin skådat. När vi kom ut till bilen brast det för oss båda två och vi började fnissa som två tonåringar. Resan hem ägnade Per åt att gör imitationer av hur det möjligtvis skulle kunna låta när detta par kommunicerar under förlossningen. Och jag skrattade så att tårarna rann.

3 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

Lenis, lördag den 5e april kl 10.00 kommer jag och ska gå ut och gå med bäbis. (I kort kjol, oavsett väder) Bara så att du vet. Då är det min tur. Då har ni fått snusa på honom i flera veckor! puss puss

18 januari 2008 kl. 12:17  
Anonymous Anonym sa...

haha, du är för söt!
Önskar att jag varit med och hört dessa imitationer, kan tänka mig att det var roligt.
Vissa par är ju bara sååååå äckelpäckligt präktiga som du skriver. Verkar som om vissa tappar barnasinnet helt bara för att de går och blir sambos.

Nu ska jag skika ett sms till dej.

Puss min tjej

20 januari 2008 kl. 14:42  
Blogger Sophia sa...

Hoho? Nu har till och med jag både hunnit laga middag, äta den OCH blogga en gång till...

Tack för idag älsk. Du är så bra,

20 januari 2008 kl. 21:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida