tisdag 15 januari 2008

Liams läxa.

God morgon gott folk.

Igår hade jag stora svårigheter att sova under morgonen. Det slutade med att jag kl 6 på morgonen gav upp och pallrade mig ur sängen. Vid 7 förstod jag att Bella och Liam hade vaknat, så jag skickade ett sms och vips så var de här och hälsade på! Vi hade en jättemysig dag med pannkakor, promenad och skön pratstund. Lillen fick riva ut halva köket, vilket han uppskattade. Med endast två månader kvar av detta havandeskap, så fick Liam mig igår att inse att modersinstinken ännu inte riktigt etsat sig fast i mig, vilket kan kännas lite oroande och stressande. Men förhoppningsvis faller allt på plats av sig själv till slut.

Här följer iaf de fem tydliga tecken jag upptäckte igår på att jag ännu inte är nära mammastatus:
  • Jag vet inte när affären runt hörnet öppnar eftersom jag normalt inte ens är vaken vid den tiden på morgonen, än mindre har något ärende dit.
  • Jag har en kaktus ståendes mitt på golvet när en ettåring (som nyss lärt sig springa runt) kommer på besök.
  • Jag har inte tillräckligt snabb reaktionsförmåga för att hinna upptäcka att grabben har fått tag i gräddsleven som var avsedd för pannkakorna och sitter på golvet med grädde fulla munnen och smaskar i sig!
  • Jag har sex stycken fjärrkontroller utspridda i vardagsrummet och tror på fullaste allvar att Liam inte har något intresse av dem.
  • Jag har inget som helst lås till de lådor där knivarna förvaras, vilket det faktiskt borde vara LAG PÅ!

Resten av gårdagen tillbringade jag i "tvättstugan", dvs toan. Idag ska jag in till stan för att luncha med Johanna och Linnea. Vid 15 planerar jag att äta middag med Helena och Lina och därefter är det tjockisyoga som gäller 17-19. Sen ska jag och P åka till Elgiganten och köpa en vanlig trådlös telefon. Igår tog jag nämligen tjuren vid hornen och ordnade fast telefoniabonnemang som det så käckt heter. Meddelar er telefonnumret via sms senare.

Katjing.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ta det lungt det kommer ögon i nacken du vet puss mor

15 januari 2008 kl. 18:42  
Anonymous Anonym sa...

hihi, det ordnar sig nog ska du se, tror mammarollen kommer passa dig helt perfekt!
Tack för fikat idag, alltid lika mysigt!
Hittade du några fina bebiskläder på Kappahl?
Hur var mamma yogan?
Puss o gull!

15 januari 2008 kl. 21:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida