fredag 11 januari 2008

Magsjuka.

Har precis hunnit hämta mig från århundradets förkylning när nästa åkomma slår ned i mitt liv som en bomb: magsjuka! Och inte en dålig sådan heller.
Tillbringade tisdagskvällen hos Piff. Drack te och nojade oss lite lätt över vinterkräksjukan som går. När jag tänker efter så FNISSADE vi nog till och med åt kräksjukan! Och som straff vaknar jag med ett lätt illamående dagen efter, som bara blir värre och väljer att obarmhärtigt övergå till en kamp mellan mig och mina kräkreflexer under eftermiddagen. Vid tio på kvällen är jag beredd att kasta in handduken, snyftar och piper till P "Jag vill dö". HA! Och jag tror att jag ska klara av att föda barn? Hur naiv är inte jag.
Sedan i onsdags har jag alltså befunnit mig i vågrät ställning, inte kunnat äta, förlorat pengar, haft ångest över allt som jag borde ha gjort och missat trevliga saker som jag hade inplanerat i mitt liv. Hade sett fram emot middag med M och J ikväll, men inte heller det blir av.
Så nu tänker jag lägga mig under täcket framför tvn igen och vara sur. Riktigt sur. Tills jag inte längre är smittbärare av detta förrädiska virus.

5 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

Tack Lena! Dock kan jag inte påstå att jag är så bra på att uppdatera. Inte heller är jag speciellt avundsjuk på att du har haft vinterkräksjuka (usch!), men skönt att höra att du mår bättre nu i alla fall.

11 januari 2008 kl. 19:35  
Blogger Sophia sa...

Gosh. Jag lider verkligen med dig samtidit som jag är livrädd.
Ringer dig sen älskade.

12 januari 2008 kl. 11:05  
Blogger Sandra Li sa...

Lena min vän, kan du säga till när du inte är smittbärare längre. Vi skulle ju fika en massa under min arbetslösa tid. Vi får passa på för jag hade inte tänkt göra det till en vana att vara slacker.

12 januari 2008 kl. 12:02  
Anonymous Anonym sa...

Tråkigt att du inte kan hänka ikväll och ännu sorgligare att du mår dåligt. Din stackare!
Men se det positivt stumpan: Nu får vi ju ses till veckan istället=)

Krya på dej.
Puss raring!

12 januari 2008 kl. 13:41  
Anonymous Anonym sa...

Grattis lena!
Och nu har jag osså gjort det!
Stämplat ut för sista gången, iaf på ett bra tag! Hade stängning me filip och klockan är mycket...men jag tycker det känns så konstigt att jag ska ringa o väcka sandra så hon får snacka mig igenom det. OBS! jag vill me o fika!
Hångel på dig pinglan

14 januari 2008 kl. 00:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida