onsdag 31 oktober 2007

Luggen -del 3.

Nu har det hänt big stuff i lugg-djungeln! Jag bestämde mig efter många om och men att ta saken i egna händer och klippa luggen själv! Jag var lite rädd för att göra "en Marina" (jobbarkompis), dvs klippa luggen för kort och sedan tvingas ha den uppsatt i typ två månader i väntan på att den växer ut till rätt längd. Men allt gick som smort och resultatet blev utmärkt, om än lite ojämt.

Efter långfrullen begav jag mig in till stan vid 12:30 för att luncha med min barndomskompis Sofia (det verkar för tillfället krylla av "Sofior" i min umgängskrets. Kan någon av er tänka er att byta namn?). Vi har inte setts på evigheter och det var OTROLIGT roligt att få snacka lite gammal och ny skit! Jag hoppas att vi kommer att göra om det många gånger framöver.TACK!


Fika-Fia

Ikväll har farmor varit på besök och vi har ätit SURSTRÖMMINGSMIDDAG! Ett av det bästa med den norrländska kulturen. Så gott! Innan farmor fick skjuts hem frågade jag henne om hon hade några stora planer för morgondagen och hon svarade: "Ja, det har jag. Jag ska duscha!" Själv har jag inte riktigt lika äventyrliga planer. Jag och mor åker till Sundsvall vid niotiden imorgonbitti för att hälsa på sys, Jeppe och Gurkan. Vi blir kvar där till sent på fredag kväll. Shopping, vila och mys, mys, mys är det som gäller för min del.

Idag öppnade vi nya Lutis-charken. Ni som känner mig vet att jag hade gjort vad som helst för att få vara på jobbet idag!
Så Linnea: ät lite smörgåstårta för mig med imorgon.

4 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

OCH. Du om någon förtjänade att vara med. Men ännu bättre att du kan ta åt dg äran och sitta hemma med surströmming i magen och må gott. Kärlek.

1 november 2007 kl. 00:19  
Anonymous Anonym sa...

Det är klart att vi ska fika många gånger framöver! Du vet vart jag finns=) Fin blogg! Det var sååå kul att ses igen, att känna igen dig även fast vi vuxit åt olika håll.. att se att du är lella även fast både du och jag är annorlunda nu än då.. Gud, vad förvirrat det här lät, men du förstår kanske vad jag menar=)Tänkvärd blogg om hur livet kan vara så olika för ganska lika personer. Lev livet vart det än för dig Kram Fika-Fia;)

1 november 2007 kl. 22:26  
Anonymous Anonym sa...

Surströmmingsmiddag, lät helt underbart gott. Inte alla som gillar det, eller doften... hehe. Gissa om jag blir avis då jag läser att du just NU är i Sundsvall?! Jag vill också... Ha det så gott och ge stan därhemma en stor Puss från mej;)

2 november 2007 kl. 11:49  
Anonymous Anonym sa...

hey baby! saknar dig..men vet ju att ni har det bra! kollar bloggen varje gång jag sitter vid datorn! blir så glad när du skriver!
På ica intet nytt.

Jag har haft korvstroganoff till matlåda.

Ja, den luktade gott.

Ja, du hade som vanligt kikat nyfiket på den.

O ja, jag hade sagt; -Nej Lena, det är KÖTT i den!

har hänt förut, lär hända igen! Kunde bara inte låta bli att tänka på dig. puss!

5 november 2007 kl. 21:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida