torsdag 5 april 2007

Ingen vidare påskstämning.

Påsk. Känns inte alltför spännande iår. Dels för att jag ska jobba påskafton och påskdagen. Dels för att mor och far är i Norge, så det är inte någon större idé att åka hem till norrland. Dessutom ska jag tillbringa större delen av långfredagen i tvättstugan. Funny me. Kanske går jag ut på lördag kväll. Kanske stannar jag hemma. Kanske dricker jag några glas vin. Kanske låter jag bli.

Just nu känner jag mig rastlös och lite smådeppig. Det är konstigt. Jag går ständigt och längtar efter de dagar jag är ledig. Det håller mig igång. Det fyller arbetet med mening. Det ger mig energi och gör det möjligt att se framåt, mot målet. Jag tänker "en dag till, sedan får jag sova ut och ta hand om mig själv. Bara EN dag!" Men när jag väl går hem från jobbet med vetskapen om att jag inte behöver gå tillbaka på två dygn, kommer rastlösheten med detsamma. Jag längtar och längtar, men när jag väl är i mål, längtar jag tillbaka. Kanske handlar det om att jag arbetat så mycket att det blivit till ett beroende. Något som jag inte klarar mig utan. Kanske glömmer jag bort vad det innebär att vara ledig, vad jag ska göra, hur jag ska planera och prioritera. Det finns så mycket som borde göras. Jobbet behöver jag bara gå till en viss tid varje dag. Det kan jag. Jag vet vad jag ska göra. Det går på rutin. Simpelt. Men vet jag hur man gör när man är ledig?

Alla som är bortresta, skynda er hem igen. Jag behöver er.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

GLAD PÅSK stumpan! Tycler du hade kunnat komma till SUndsvall i helgen ,så hade jag kunnat presentera dej för alla mina vänner=) Ha en kanonhelg! *påskpuss*

5 april 2007 kl. 20:36  
Anonymous Anonym sa...

Glad påsk (en dag i förväg)!!!
Förstår vad du menar! Själv lever jag i stark symbios med mitt jobb. Jag har inga gränser alls mot mitt privatliv längre, till och med sover på jobbet för att kunna komma upp i ottan och hålla på till natten. Men påsk är påsk och jobbet är en höjdare. Men lika trött blir man för det...

7 april 2007 kl. 06:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida