måndag 5 mars 2007

Plasthandsk-allergi

Har den senaste halvtimmen suttit och kliat mig på händerna medan jag tjabblat i mobilen. Har dock inte funderat vidare på var kliandet kommer ifrån förrän jag för ett par minuter sedan blickade ner och upptäckte att båda mina handleder är fulla av röda prickar (typ exem/blåsor). Skrämmande. Kan det vara någon allergi? Vad skulle det annars vara? Funderar på vad jag har ätit de senaste timmarna. Proviva-dryck med jordgubbssmak, quornpyttipanna, kaffe.. (som om jag aldrig druckit det tidigare). Hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag inte fram till något annat svar än att det måste vara de förbannade plasthandskarna på jobbet som jag förbrukar 50 par av per dag. Hur som helst kliar det. JÄKLIGT mycket dessutom! Och jag ser ut som en cognacsmedwurst. Herregud, jag behöver mer kaffe... One sec.

Jobbar för övrigt min nionde dag i rad imorgon. Strålande. Därmed har jag inte hunnit med så mycket annat den senaste tiden än att ja, jobba. Men hann med en tur till Saluhallen med Henri och Anna i lördags. Hade då varit vaken sedan 05:00 samma morgon. Efter att ha dansat ett antal timmar fick jag skjuts hem av P kl 01:40 och somnade runt 02:30. Steg upp 07:00 dagen efter och tog en härlig promme till jobbet igen! Var på strålande humör trots att jag bara sovit ca 4 timmar! Har även hjälpt P att flytta och tagit en och annan snabb-fika. På onsdag är jag tack och lov ledig, så ska ringa till B och hoppas på att hon har tid och lust att mysa då! Försöker i övrigt få ihop det så att jag kan hälsa på sys i S-vall inte nu till helgen, men nästa. Det vore toppen! Mindre än tre veckor kvar till jag blir moster nu. En overklig, men skön känsla. Det blir nog en pojke, kanske en Erik? Eller en Nils? Jag hoppas på en Urban.

Imorgon väntar jobb 09:00-18:15. Därefter snabb-fika med älsklings-Sophie, och sedan hem till lägenheten för diskning och vattning av blommor.

Mamma och pappa, jag saknar er!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

God morgon bejby! vet inte när vi ses, tänkte höra om du hade lust å tid med en fika i veckan? annars jobbar jag på fredag. ha en bradag! puss

6 mars 2007 kl. 06:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida