lördag 10 februari 2007

Fast i potatissalladsträsket.

Ja, det är nog precis vad jag är. Och det känns ganska tungt. Speciellt idag. För idag har det varit en typisk potatissalladsdag på jobbet. Rangordningen gör sig påmind. Men jag slapp iaf rödbetssalladen. Den fick P (som står ännu lägre i rangordningen) ta hand om. Jag undrar hur man tar sig ur det här. Jag funderar på om man kan förändra hela situationen genom att ändra sina egna tankar. Det kanske är där allt sitter, i min egen tankeverksamhet. Jag önskar att jag kunde förändra saker. Jag önskar att jag kunde samla alla runt ett bord och reda ut en gång för alla vilka olika uppgifter olika individer har. Men jag är ingen överordnad och har ingen auktoritet. Så jag önskar att jag vågade be er som har makt, att ta tag i vad som behöver tas tag i. Och idag önskar jag att jag hade en utbildning att falla tillbaka mot.

2 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Du är så klok. Oxh du kommer förändra på nåt sätt. Eller det gör du redan. För mig. Kanske inte på det sätt du menar här, men på ett bra sätt!

11 februari 2007 kl. 18:05  
Blogger Sandra Li sa...

Okej jag hajar inte att ni fixar charken, jag tycker att det är läskigt att bara titta in för att hämta skubbpappren. God bless kassan. (not, men ändå)

13 februari 2007 kl. 11:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida