torsdag 18 januari 2007

Blodpudding

I söndags köpte jag ett paket blodpudding. Eftersom jag så lätt blir sjuk, tycker alla nära och kära att jag ska börja äta mer näringrik mat. Men jag är ju vegetarian och då är det inte alltid så lätt. Därför skulle jag vara duktig och försöka med blodpuddingen som nu ligger i kylskåpet. Idag insåg jag att jag aldrig någonsin kommer att ta en tugga av den. Av en slump råkade jag snegla på innehållsförteckningen och därmed dog min blodpuddings-passion innan den ens hade hunnit börja.

Ingredienser:
Vatten
Rågmjöl
Vetemjöl
Nöttalg
Blodpulver av nöt och gris
Socker
Fett fläsk
Koksalt
Kryddor
Svålprotein
Potatisfiber
Konserveringsmedel
Fine, lite blodpulver klarar jag av. Men fläsk och talg? ALDRIG i livet. Sådan skit stoppar jag inte ens i mig mot betalning!!
Piff, vill du ärva min blodpudding?

3 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Puff: det ska bli en ära att ärva din blodpudding och jag ska äta den med andakt.

18 januari 2007 kl. 23:51  
Blogger Sandra Li sa...

Fan lenis, blodpudding är gott!! men man ska aldrig kolla på innehållsförteckningen på något...

21 januari 2007 kl. 19:09  
Blogger Lena sa...

Sandra: Blodpudding är vidrigt, oavsett om man läst innehållsförteckningen eller inte!Tacka vet jag morötter!

21 januari 2007 kl. 21:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida