onsdag 24 januari 2007

In da Norrland.

Hemma i Sollefteå igen. Det var inte speciellt länge sedan jag var här sist, men jag är ändå glad att vara tillbaka. Jobbade till 18:15 igår och skyndade mig därefter till Arlanda för att lyfta med norrlandsplanet kl 20:20. Fick skjuts av mor och far från Sundsvall och tog en nattfika med dem när jag kom hem. Hade med mig flera delikatesser från charkdisken, vilket uppskattades. Somnade gott med pyjamas, tjock-sockar, duntäcke + två filtar över mig. Man fryser arslet av sig här uppe!

Steg upp strax före 10 imorse (duktigt Lena) och åt frukost. Därefter åkte jag och mamma till mormors lägenhet och gick igenom sak efter sak. Mycket sentimentalt, men riktigt harmoniskt också. Sedan har vi varit i byn och shoppat lite. (Piff: jag köpte en GUL topp! stolt?) Nu är jag hemma och väntar på maten. Får se vad jag hinner med sedan.


Imorgon är det begravning som gäller. Sys ska sjunga och det kommer nog att bli riktigt fint! Ska ha kjol har jag tänkt, dagen till ära. Därefter åker jag med sys tillbaka till S-vall. Planet till Uppsala går kl 19:55...


Nu kräver min mage mat!



4 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

1. Jag är mycket stolt.
2. Jag gillar dig med eller utan gul topp och
3. Mkt fint kort på dig.
Puss. Ses på fredag. Jag längtar.

24 januari 2007 kl. 19:13  
Anonymous Anonym sa...

Hej Sötnos! verkar ju som att du har det bra därhemma i Norrland trots kylan:) Hoppas det går bra idag... och att du slipper flygplansångest! Ses imorrn på Lutis! kramar!

25 januari 2007 kl. 09:54  
Blogger Sandra Li sa...

Lena, hoppas allt gått bra. Du ska få en stoor kram när du kommer hem. Och jo, jag hinner sakna dig ;)

25 januari 2007 kl. 17:01  
Blogger Sophia sa...

Imbo?

25 januari 2007 kl. 21:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida