söndag 21 januari 2007

Bittert värre.

Har som sagt jobbat extra i kassan idag. Ovanligt otrevliga kunder. Har fått känna på kommentarer som "Du har dålig stil", "Tycker du om ditt jobb, det märks inte" och "Du trakasserar mig". Ibland undrar man hur de orkar hålla på!? Jag sitter där, ler och är trevlig (trots att det är 734de gången jag säger "hejhej" bara idag). Jag gör dem en tjänst, försöker hjälpa men får ändå skit tillbaka. Försöker att inte ta åt mig, men känner att det hettar i ansiktet och anstränger mig för att behålla styrka och stadighet i rösten. Sånna stunder så undrar jag återigen vad fan det är jag håller på med!? En sak har jag tyvärr lärt mig sedan jag flyttade hit till Uppsala och det är att människor här i allmänhet är otrevligare än hemma i Sollefteå. Sorry, men det är sant. På jobbet uppe i norr fick jag handskas med max tre elaka kunder på 4 år. Här har jag redan fått ta emot så mycket skit att jag knappt rynkar på näsan längre när någon blir uppkäftig.

Nu måste jag sova. Ska snart tillbaka till jobbet för ett 7-18:15 pass imorgon. Bara att bita ihop, ha tålamod och le lite till..

2 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

jag vet gumman. de suger så oerhört mkt. men ta inte åt dig. har man inget vettigare för sig än att gnälla på en stackars kassörska så har man inte mkt till liv. och fru lundin gör ingen människa glad... pöss

22 januari 2007 kl. 19:09  
Blogger Sophia sa...

LE. Det är det vi får betalt för. Kan skriva på mitt CV: en jävel på att LE och ta skit! Men VI vet. Vi är bättre än de tror och kan förstå...

22 januari 2007 kl. 20:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida