onsdag 1 oktober 2008

Med bajs upp till öronen.

Jag har abstinens. Sockersuget är helt enormt idag. Var nyss på ICA för att köpa plommonpuré. Jag blev stannandes vid chokladhyllan i flera minuter bara för att spana in vilken sort jag helst skulle vilja sätta i mig. Personalen måste tro att jag är ett psykfall. Eller snattare.

Festen i lördags var riktigt kul. Jag fuskade och åt både potatissallad, bröd, chips och äppepaj. Min mage var som en tickande bomb dagen efter. Aj, vad ont jag hade.

I övrigt har följande hänt/kommer att hända denna vecka:

Måndag: Lunch hemma hos Annsofie och Elvira. Därefter babysång med ett helt gäng. På kvällen var jag på Jalla samt bio med Sandra, Marina, Maddis, Therese, Johanna M och Linnea. Vi såg Patrik 1,5. En helt fantastisk film. Rolig och samtidigt så rörande. Verkligen en toppenkväll! Tack tjejer, jag behövde det.

Tisdag: Heldag i stan med P och E. Lite shopping, lunch och fika. Maxen har varit hård i magen en hel evighet, så vi har börjat ge honom lösande medicin. På Åhlénstoan bestämde M sig för att det var dax för en rejäl tömning. Just i det ögonblick som jag tog av blöjan. Skit lagrad i flera dagar sprutade värre än en fontän över hans ben, mina kläder, mitt ansikte, toagolvet, handfatet och dörren. Efter att ha spenderat en halvtimme där inne, skurandes och tvättandes, var jag helt färdig. Lägligt Max.

Onsdag: Öppna förskolan, sångstund och röjning här hemma.

Torsdag: Umgås med Helena och Julia.

Fredag: Träffa Sandra. På kvällen förmodligen ta med mig Max till Magnus spelning.

Lördag: Almtunaloppis med kompisarna. Jannes 50årsfest och antagligen ett jädra kalas natten lång.

Söndag: Mamma och pappa kommer tillbaka till Uppsala efter sin Kretavistelse. Förhoppningsvis hinner vid med ett besök i Bellas nya lya också.

Fortsatt fullt ös alltså. Här kommer några bilder.



1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Usch jag hade oxå en sån där hemsk bajsincidens för ett par dagar sedan :S....
På tal om något helt annat så avgudar jag maxens fina åkpåse =).
Kram!

1 oktober 2008 kl. 21:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida