lördag 20 september 2008

PappaPfritt.

Hemma hos Helena. En knodd i varje gym.

Har ett par fantastiska dagar bakom mig. I torsdags var jag, Annsofie, Max, Elvira, Malin och Casper på lunch hos Helena och Julia utanför Björklinge. Att det skulle vara så förbannat svårt att hitta dit hade vi dock inte räknat med. Vi pressade in bilen på något som liknade en promenadstig och efter att ha dividerat fram och tillbaka kring vilket håll E4an kan ha legat åt (hur svårt kan det va?), hittade vi slutligen rätt. Det tog oss dryga 45 minuter från Uppsala till Björklinge. Lokalsinnet är inte på topp. Men å andra sidan verkar det här med promenadstigar vara min grej. När jag och pappa P skulle ta oss från Ullared tillbaka till Uppsala i somras körde vi på promenadstigar i 3 timmar (för att GPSen sa det) innan vi var smarta nog att inse att något var galet. Nej, det är inte en bedrift jag är stolt över. Inte P heller, som får gåshud så fort någon nämner incidenten.




Torsdagskvällen tillbringades sedan tillsammans med Sandra och Maddis. Stackars Maddis (och stackars Max) fick stå ut med min och S vedervärdiga humor. Det finns liksom ingen hejd när vi kommer igång. Väl hemma fick jag skrubba Maxens öron rejält. Men jädraranamma, vad kul vi hade!

Igår var vi på Öppna förskolan med en hel drös vänner. Marlene kom hit på middag och även vi hade makalöst roligt. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjort de senaste dagarna! TACK KÄRA NI FÖR ATT NI FÖRGYLLER MIN VARDAG. Marlene drog senare ut på krogen (ja, jag säger då det, dagens ungdom) och jag och Maxen gick till sängs.

Idag skulle Bella och Liam har ärat oss ett besök, men lilleman har blivit sjuk och fått ögoninflammation, den stackarn. Nobelt av dem att inte komma hit och smitta ned oss, men jäkligt tråkigt att vi inte fick mystid idag. Istället för att hitta på något annat jippo, har jag och Maxen hållit oss hemma hela dagen. Skönt faktiskt. Det är sällan jag och M har sådan kvalitetstid tillsammans! Jag har haft tid att pussa på honom ända från lilltån upp till hårrötterna.

Imorgon kommer P hem från sin träningshelg i Hälsingland (ÅHHH, vad vi längtar efter honom nu) och på måndag kommer mamma på besök.

Nu har M somnat och jag ska dyka ned i soffan med en kopp te och slötitta på tv innan jag gör honom sällskap inne i sovrummet. Jag gillar den här kravlösa lördagen. Faktiskt.

FÖRRÄSTEN, jag har gått ned över 6 kg nu.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du är ju bara bäst älskade Lena.
Jag saknar dig. saknar saknar saknar!

P.S liam somnade 19.30

22 september 2008 kl. 19:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida