tisdag 2 september 2008

Farliga farmor.

Tisdag på GG. Vid 10:30 anlände Maxens nya gymnastikmatta med bud från Barnsjukhuset och vi satte igång morgonpasset. Som han kämpar den lille krabaten, innan han slutligen faller platt som en pannkaka och ger upp med ett stön.



Efter en stunds pustande begav vi oss till Brantings för en fika med Jossan och övriga Salabackemorsorna. Sedan handling och städning innan Maxens farmor kom på middag. Jag anar att vi är påväg in i Ms första blyghetsfas nu, för OJOJOJ så rädd han blev för farmor. När hon närmade sig började han skaka som ett asplöv och utsöndrade samma vettskrämda läte som när han vaknar av mardrömmar mitt i natten. Min vanligtvis så sociala grabb släppte mig inte med blicken och när jag höll honom borrade han in huvudet i halsen på mig. Trots att han återgick till sitt charmiga jag efter bara fem minuter, har han verkat lite avvaktande mot farmor hela kvällen. Se upp mormor och morfar. Dröjer ni alltför länge med att komma på besök kommer han nog att lägga benen på ryggen och fly för sitt liv när han väl ser er!

Nu nattas Maxen av pappa P, medan jag tillbringar min tid med att via sms utbyta nyttiga kvällsmatstips med Malin H.

Imorgon kommer Bella på besök. BRA! Ska utvecklingen fortsätta såhär bör vi helst ses varannan timme. Vi vill ju inte att Maxen ska få rysningar när han ser henne också! Imorgon kväll ska Macke och pappa P ha grabbkväll, medan jag ser Batman (jag ifrågasätter filmvalet skarpt) på bio tillsammans med Sandra, Marina, Maddis och Therese. Ännu en fullspäckad dag.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Morötter, shit vilken amatör jag är alltså.

Jag vill också ha en träningsmatta!

2 september 2008 kl. 23:35  
Blogger Katrina sa...

Fina bilder på Max! :D

4 september 2008 kl. 18:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida