tisdag 22 juli 2008

Inte idag tack.

Idag är en dag som jag helst hade kunnat skippa helt. Hade jag haft möjlighet skulle jag ha hoppat över den och bara fortsatt med nästa. Jag tänker på allt som kan vara negativt och det gör ingen glad. Igår morse vaknade jag för sista gången i Sollefteå. Ja, åtminstone för den här resan. Jag och P hade bestämt oss för en lång joggingrunda innan vi började åka söderut. Tji fick vi. Jag vaknade med en ilsken halsonta. Den höll i sig hela dagen. Den följde mig i bilen, genom stoppet i Mehedeby och hem till Gröna gatan. Jag gick till sängs med halsontan och vaknade med en än värre sådan imorse. Jag hatar att solen skiner idag och att det är riktig högsommarvärme. Jag får ändå inte vara ute och njuta. Jag, pappa P och Maxen har planerat att åka ned till Skåne på semester imorgon. Vi ska träffa Ps syster och några andra kompisar längs med vägen. Bakterierna frodas i värmen och jag måste hålla mot förkylning och feber så hårt det bara går idag om vi ska kunna åka. Jag ligger i sängen, knaprar Alvedon, läser en dötrisst bok och blir deprimerad av att höra den klämkäcka programledaren för "Momento" rabbla gojja ur tvn i mitt vardagsrum.

Som om detta inte vore nog ligger jag och tänker på ICAincidenten häromdagen. Jag och mamma var och handlade när vi mötte en tantbekant som trodde att jag var gravid igen. Hade det varit fyra dagar efter förlossningen hade jag inte reagerat. Men fyra MÅNADER. Orden ligger som klister mot min tunga. Det ser ut som att jag är gravid. Det smakar inte gott. Jag som tränar och tränar och inte längre äter onyttigt. Nu är jag sjuk och kan inte göra ett skit åt saken.

Men egentligen har jag det ganska bra. Bara inte just idag.

3 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

Men du är väl inte minsta tjock? Var fick hon det ifrån, tanten?

22 juli 2008 kl. 15:41  
Anonymous Anonym sa...

Men lagg av, du ser ju inte gravid ut. Inte for att jag har sett dig pa en sisadar sex veckor, men med ditt traningsschema ar jag bombis pa att du iaf inte blivit storre sen dess!

22 juli 2008 kl. 18:27  
Blogger Lena sa...

Malin: Nä, inte tycker jag att jag blivit tjockare iaf. Men du vet, tanter.. dom tänker ju med arslet ibland. KOM HEM NU! Jag längtar efter dig. Puss

23 juli 2008 kl. 22:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida