onsdag 23 juli 2008

Det är på GG det händer.





Om gårdagen var en flopp, så har dagen idag varit en kanonflipp! Eftersom vi skulle till Barnsjukhuset med Maxen imorse och jag dessutom är lite krasslig, bestämde vi oss för att skjuta upp Skånetrippen till imorgon istället. Det var nog ett bra val. Herrejissenes vad det händer grejjer med Max nu. Idag har han vänt sig från mage till rygg. Poff sa det och så låg han helt plötsligt på rygg och sken som en solstråle, lycklig över vad han åstadkommit. Sedan har han fått gröt för första gången. Han smaskade i sig alltihop på tre röda, jollrade som en tok under tiden och blev flyförbannad när han upptäckte att han inte skulle få mer. Ojojoj, vad han tyckte det var gott! Och ikväll inträffade det mest fantastiska av allt. M ligger i den nymonterade spjälsängen och pappa P bestämmer sig för att busa med honom som bara den. Maxen blir helt vild och börjar skratta! Sedan finns det ingen hejd på pojken. Han skrattar och skrattar och SKRATTAR tills han nästan kiknar. Hela lägenheten fylls av det underbara ljudet av Maxens gapskratt. Vilken upplevelse. I min mage fladdrar fjärilar. Tänkt så trisst allt kändes igår. Och tänk så galet bra allt känns idag. Som jag älskar den lille grabben!

10 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Vilka fina bilder! Kul att ni testat hoppgunga nu, gillar han det? Roligt att börja med "riktig" mat oxå, jag ska snart testa lite gröt och sånt till Elsa också :) Kram på er!

23 juli 2008 kl. 19:50  
Anonymous Anonym sa...

Vad fin han är, din lilla pojk. riktigt charmtroll!

23 juli 2008 kl. 20:25  
Anonymous Anonym sa...

Det kan jag förstå! Liv är det detsamma med, svårt att hålla blicken ifrån henne, svårt att inte pussa på henne.

Vi har haft en fin dag i solen, hoppas även ni haft det!

Krama

23 juli 2008 kl. 22:05  
Blogger Lena sa...

Sanna: Gröten är en riktig hit! Testa den! :) Förhoppningsvis blir Elsa lika förälskad.. Det går sådär med hoppgungan. Det svåra är ju just vad man ska göra av armarna när de små liven fortfarande är ganska korta! Var gör ni av dem? ;) Kramar

23 juli 2008 kl. 22:06  
Blogger Sandra Li sa...

Jag känner mig ändå lite snuvad på min Max o Lena-stund. Friskna till för sjutton

23 juli 2008 kl. 23:07  
Anonymous Anonym sa...

Oh! Jag ser fram emot en dejt! Mycket snart ska det bli tycker jag. Du jag och Maxen-Taxen, det blir grejer det!
Puss

24 juli 2008 kl. 09:58  
Blogger Unknown sa...

Egentligen är dom nog lite för små för gungan, men en liten stund går bra, bra nackträning :)

24 juli 2008 kl. 12:15  
Blogger Teresa sa...

Dejten blir lite klurig eftersom jag åker bort i typ tio dagar. Men kanske någon gång i slutet av veckan 32? Då borde jag vara hemma igen.

Och tanten hade ju fel! Det är bara att inse.

24 juli 2008 kl. 19:13  
Blogger Katrina sa...

Fina bilder! :)

24 juli 2008 kl. 22:11  
Anonymous Anonym sa...

Guuuuud så SÖT han är!!!!!
Snuttebäbis!

Hur mår du vacker?

KRAM!

22 augusti 2008 kl. 14:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida