onsdag 2 juli 2008

(O)tillräcklighetens tid.

Ikväll önskar jag att jag hade all erfarenhet i världen av att vara mamma. Att jag vetat hur man går till väga för att ta sig igenom de mest vardagliga situationer så smärtfritt och smidigt som möjligt. Vi har små problem. Max är en fantastiskt snäll liten grabb. Nästan alltid glad och nöjd, finner sig i det mesta och sover som en stock om nätterna. Men är man inte van vid värre händelser kan de mest enkla kännas oerhört svåra. Ibland behöver man vägledning där vägledning inte finns att finna. Varje barn fungerar på sitt eget sätt. De har sina egna rutiner, om de ens har några över huvud taget. Jag är perfektionist. Jag vill att allt ska fungera precis som jag planerat. Med ett litet spädbarn måste man släppa på kontrollen och låta saker och ting vara som de är. Det känns som att vi står vid en tröskel nu. Max blir snart fyra månader och jag vet att det är mycket som kommer att hända framöver. Ibland är jag rädd för att allt det jag inte vet, ska leda till att jag känner mig frustrerad och otillräcklig.

4 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

Lena, jag är ÖVERTYGAD om att det kommer att fungera hur bra som helst, också i framtiden! Kram.

3 juli 2008 kl. 00:08  
Anonymous Anonym sa...

Lyssna nu lena. Du har klarat dig genom 4 månader, utan att ha någon som helst erfarenhet. De 4 första månaderna, är väl om något ett bevis på att du galant klarar av att mammarollen, utan några som helst problem! Ta det lugnt, häng med i utvecklingen bara! Allting kommer inte att ske på en dag, utan precis som det har varit sen max föddes så kommer du att lära dig allt stegvis. Jag lovar dej! Njut av utvecklingen! Pussar

3 juli 2008 kl. 09:02  
Anonymous Anonym sa...

Drömde att jag träffade dig inatt!

3 juli 2008 kl. 12:10  
Blogger Sandra Li sa...

Tack för igår. Gånger två. Och halli hallå, du vet att du är den bästa mamman Maxen kunde ha, annars skulle han inte vara ett sånt hormoniskt och glatt barn. Jag vet. Listen to S.

3 juli 2008 kl. 16:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida