tisdag 17 juni 2008

Bara vi tre återstår.

Jag vet att jag alltid så klämkäckt får allt att framstå som UUUNDERBART numera. Maxen är underbar, P är fantastisk, sys är vacker, bröllop är uuuunderbart, vännerna är otroligt fantastiskt ofattbart underbara, livet är en dans på rosor, jag är SÅÅ lycklig... Jada, jada, jada. Jag börjar snart äckla mig själv med denna oändliga käckhet. Visst, det stämmer att allt är så, men vem bryr sig egentligen mer än jag? Och vilka önskar att jag förpestar deras tillvaro genom att försöka överträffa deras lycklighet? Jag behöver inte övertala någon. Vi vet att vi har det bra.

Därmed tänker jag avsluta dagens inlägg med att berätta något mindre bra istället, nämligen att P har dödat Maxens vänner. Han stoppade ner dem i en plastpåse och kastade in dem i soprummet. Våra älskade fiskar, till lika bundsförvanter. De hade drabbats av en elakartad sjukdom i helgen. Medan vi roade oss på bröllop. Fan för oss. Nu ligger det stora akvariet ute på blocket. Max spjälsäng ska nu istället pryda gästrummet. Jag undrar bara hur jag ska förmå mig att berätta för honom att han från och med nu ska tillbringa nätterna på den plats där hans bästa vänner omkom.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stackars Max! för oss är de bara blommor som dör när vi åkter bort och dem är nathaniel inte så intresserad av ännu!men jag tycker du får vara klämkäckt glad, tyvärr går de säkert över någon gång så passa på att njut av att livet är underbar för er nu!
kram

18 juni 2008 kl. 10:14  
Blogger Teresa sa...

Ja, stackars Max och stackars fiskar!
Dessutom, angående käckheten, så tycker jag bara att det är roligt att läsa att du är glad och att allting går bra! Själv känner jag mig inte så uppåt just för tillfället, så någonting som väger upp det hela är bara positivt. Så snälla, fortsätt.

18 juni 2008 kl. 18:19  
Blogger Teresa sa...

Lena, förresten, tack för att du skrev lite uppmuntran. Ibland behöver man höra att det inte bara är MIG det är fel på. Så tack.

18 juni 2008 kl. 22:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida