fredag 20 juni 2008

Glad midsommar...

...till alla er bekanta och obekanta! Vi har precis ätit sillunch med Ps familj i Mehede. Max fick en liten kusin i söndags. Ps bror har fått barn! Kul att se det lilla livet, Karin. Men så liten är hon inte. Karin vägde nämligen 4220g när hon tittade ut.

Igår kom P hem från jobbet och berättade att han lärt sig nya saker. "Jasså, vad kan det vara?" undrade jag. "Jo, idag när jag satt på toa på jobbet, läste jag en faktabok och där stod det massor med statistik." "Som vadå?" frågar jag. "Jo, till exempel att man varje dag indirekt kommer i kontakt med 12 penisar. Häftigt va?" "Öhh, nä, äckligt." "Ja, men häftigt också! Och om man simmar i en pool i en timme så kommer man i direkt kontakt med 1 och 1/2 liter urin. Det är ju jättemycket!" "Jo, säger jag. Och äckligt det också." Sedan följer en rad liknande statistik som eskalerar i vidrighet. Det märkliga är hur otroligt intresserad P är av dessa fakta. Jag börjar nästan fundera på om han har någon udda läggning som han dålt för mig. Själv blir jag bara ävertygad om att jag aldrig aldrig ALDRIG någonsin tänker ta i ett handtag eller besöka en offentlig toalett igen.

1 kommentarer:

Blogger Katrina sa...

Hehe!

20 juni 2008 kl. 17:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida