tisdag 8 juli 2008

Teknikens under.

Har precis avslutat ett långt telefonsamtal med Bella. Vi har diskuterat teknik. Bella köpte nämligen ett par träningsskor nyligen. När hon kommer hem upptäcker hon att man kan sätta en sensor i sulan som kopplas till en iPod och därmed får man ta del av en mängd överflödig information. Hur långt man sprungit. Hur länge. Och en hel del annat jada jada jada också antar jag. Men HALLÅ. Hva skjer a? Var är världen påväg när man inte längre ens kan köpa en gammal hederlig gympasko utan att få ett tekniskt under på köpet? Och tydligen har hennes lärare även sagt att man snart kommer att kunna få mail från sitt kylskåp också. Snart kommer jag väl ha en robot som rotar i min garderob om nätterna. När jag lagt på luren sitter jag en stund i soffan i ett försök att kyla ned min hjärna som är på väg att koka över av information. Vad fasen kan mitt kylskåp vilja mig? "Tjena, kylen här. Dagens notering. Din mjölk går ut om två dagar och du har en halvrutten tomat på hylla nr tre. PS. det saknas ett paket kycklingkorv i databasen. DS".

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hahaha jag skrattar nästan lika mycket som när Schulman skitit i badkaret!!! Lena, det är inte imorgon du kommer att få mail från kylen. Inte om 2 år. Slappna av så länge, det kommer stegvis det här med tekniken! Det här är bara vad man tror kommer att hända. Glömde jag berätta det? ;) kolla in den turkos-bruna bloggen!KÄRLEK!

8 juli 2008 kl. 23:30  
Blogger Katrina sa...

Hehe det vore väl sjysst om kylskåpet kunde tala om vad man behövde köpa så vi själva slapp tänka över huvud taget. Låt maskinerna stå för tankejobbet så hakar vi bara på o gör som dem säger. Kan nån uppfinna en pluggmaskin åt mig tack så jag slipper lära mig allt? ;)
(PS. Ska jobba hela juli o ledig 3 v i augusti o har inte råd att göra nåt typ.)

9 juli 2008 kl. 20:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida