måndag 7 juli 2008

Fyra bast och värdig en klick potatis.

Tiden går så fort numera att det är svårt att hänga med i svängarna. Vissa dagar vill jag inget annat än att den ska fortsätta flyga i rasande takt. Andra dagar önskar jag att den stod stilla. Maxens 4månadersdag har vi mestadels tillbringat i Gränby med våra vänner. Långfika, shopping och massor med skratt. Jag är glad över att jag funnit dessa spralliga människor. De förgyller vår vardag med sina galenskaper, tips, idéer och snack om bajsblöjor och framsteg.


Väl hemma väntade ett paket till Maxen från farmor. Ett par riktigt coola dojjor. Oj, så glad han blev. När middagen (fiskpinnar återigen. Man skulle kunna tro att vi lever på det, men så är inte fallet) var serverad fick Maxen joina oss och förtära en gnutta potatis för första gången. Det gick att urskönja en skräckblandad förtjusning i hans minspel. Nu har han alltså smakat något annat än bröstmjölk. Ett stort ögonblick må jag säga.


Funderar på att ta en joggingtur, men regnet verkar aldrig vilja avta, så jag kanske får skjuta upp det till morgondagen.

9 kommentarer:

Blogger mia sa...

Grattis Maxen!!! Och välkommen sötnos in i matens underbara värld! Fast potatis vet jag inte...

7 juli 2008 kl. 19:57  
Blogger Katrina sa...

Vad roligt o smaka potatis för en liten! :)

8 juli 2008 kl. 17:00  
Blogger Lena sa...

Mia: Maxen brås på sin mor, och inte på dig tror jag. Han verkar gilla potatis. Bra kille!

8 juli 2008 kl. 19:32  
Blogger Lena sa...

Kattis: Nu kan jag inte komma in på din bloggsida igen... Varför?

8 juli 2008 kl. 19:44  
Anonymous Anonym sa...

Klart Max gillar potatis! Fortsatt med fiskpinnarna sen ocksa sa blir han bade stark och klok! (Inte for att han inte skulle ha blivit det annars, eftersom han ju tydligen bras pa dig..)
Puss!

8 juli 2008 kl. 19:45  
Blogger Katrina sa...

Lena: kanske för att du använde www i början? http://mizzkitkat.blogspot.com/

8 juli 2008 kl. 21:41  
Anonymous Anonym sa...

lena. var inte orolig att jag inte njuter, för det gör jag, i varje andetag! Men konstigt vore det att inte sakna nacksnusningar och smutsiga fötter. Jag kommer in i morgonkväll och myser med er? Kan vi dricka kaffe då? Puss!

8 juli 2008 kl. 21:46  
Blogger Sandra Li sa...

Du är bäst. Jättebäst.

8 juli 2008 kl. 22:26  
Blogger Lena sa...

Malin: Ja, men fiskpinnar är väl ändå inte så hälsosamt va? ;) Men avokado. Jo, min son ska digga avokado. Hur går det med jobben? PUSS

9 juli 2008 kl. 10:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida