söndag 2 mars 2008

Lördagslunch och söndagsfika.

Igår var en riktig kanondag! Ps syster Anna och hennes sambo kom upp från Skåne för att gå på fest här i Uppsala, så vi hade äran att få umgås med dem nästan hela dagen. Först satt vi och skvallrade lite här hemma och därefter åt vi lååååånglunch i form av sushibuffé vid Sivia Torg. Vi har så otroligt roligt när vi umgås! Anna och Sven (bilden) är så jäkla härliga. Vi skrattade till tårarna började rinna. Jag ser fram emot den dagen vi kan ta med oss Umpen och åka ned till dem och hälsa på!


Därefter åkte jag och P till Gränby och shoppade lite Umpenprylar. Typ sådana där trista saker som nagelsax för barn, rumpkräm och febertermometer. Sedan fick sig P en hårklippning också. Han är ju alltid världens finaste enligt min mening, men nu är han verkligen något alldeles extra. Såklart.

Lördagskvällen tillbringade jag i min ensamhet framför Melodifestivalen, medan P festade loss med sina grabbar i stan. Trist för mig att sitta själv på en lördagkväll kan man tycka. SKÖNT anser jag. Jag har liksom någonting annat att se fram emot, än ännu en blöt kväll i Uppsala city.

Imorse såg jag Vasaloppet. Sedan åkte jag in till stan för att gå en liten shoppingtripp (utan att köpa ett skit förstås) med Sophia, Åsa (övre bilden) och Marlene (undre bilden). Men gissa vad vi mer gjorde? Jo, vi FIKADE! Kors i taket. På Värmlands dessutom. Och det var riktigt trevligt det med.



Ikväll har jag och P avnjutit egenhändigt tillagade pizzor och även storhandlat på Willy's. 1112 kr. Jajemän. Vi MÅSTE verkligen bli mer ekonomiska. Vi MÅSTE spara. Som ett led i detta MÅSTE jag även sluta att fika/luncha så otroligt ofta i stan. Ibland känns det som att jag inte gör annat. Och det är inte hållbart. Hädanefter får jag nöja mig med en kopp kaffe.

3 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

VA?! Menar du att min förklaring var otillräcklig? ;)

3 mars 2008 kl. 15:28  
Anonymous Anonym sa...

haha, antar att spirulinajuicen inte såg så lockande ut på bilden, utan precis som du skrev, såg mer ut som något man hittar på bakcen utanför BJs en lördagnatt.
Håller i alla fall helt med dej, jag måste också sluta göra så många cafébesök, helst efter helgen.
Räknade ut vad jag gjort av med (bara på mat) denna helg: 680:- !!!!! galet.

Puss min sköna

3 mars 2008 kl. 21:44  
Blogger Katrina sa...

Jag hade tänkt fråga om vi kune fika i veckan men har åkt på en förkylning.. Attans! Men då spar du in på En fika iaf ;)

4 mars 2008 kl. 15:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida