onsdag 27 februari 2008

En jättebebis!

Ser man ut genom fönstret känns inte detta som en alltför inspirerande dag. Grått, dassigt och pissregn. Har inte ens bäddat sängen ännu. Däremot har jag gjort ("bakat" känns som ett lite väl överdrivet ordval) chokladbollar och redan hunnit proppa i mig ganska många. 20 bollar skulle det bli enligt receptet. 14 blev det enligt mina mått. Nu sitter jag och väntar. Frågan är på vad. Kanske att något spännande ska inträffa. Fixa det sista med föräldrapenningen kanske? Eller skriva förlossningsplan? Ehh. Nja.

Igår var jag på koll hos barnmorskan. Både magen och bebis verkar ha växt en hel del. Hon tror att Umpen är en ganska stor krabat. Det kanske ploppar ut en 3månadersbebis med en gång! Vad vet man.

Unnade mig ett par nya skor igår. Till och med P tyckte att jag var värd det. Trots vårt stränga köpstopp. Dock har jag underskattat min skostorlek något och inser nu att jag kommer att få blodstopp i tårna om jag ska vandra längre än 10 meter i dem, så jag blir nog tvungen att uppgradera mig en storlek till 39. Kanske lika gärna kan köpa ett par simfötter istället. SUCK.

Lina och jag åt middag på Café 018 och sedan var vi på yoga. Med två veckor kvar till förlossningen känner jag mig inte speciellt smidig när jag står och sprattlar med benen i vädret som en (hör och häpna) TIGER! Jaja, nu är det iaf över. Ska bara försöka komma ihåg att utöva Humlan, Tigern, Katten och SooooHaaaam här hemma i vardagsrummet också.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, vädret gör ju inte att man känner sig på topp direkt. Sitter här och (försöker) plugga men suck...
Fina skor btw.
Puss på dej tigern

27 februari 2008 kl. 13:55  
Blogger Teresa sa...

Tjusiga skor!
Och ja, bokrean är ju lite våldsam i och med att folk är oförskämda i Sverige och inte har vett att se sig lite för. Eller åtminstone be om ursäkt om man råkar knuffa till nån. Du får gå när det har lugnat sig en aning.
Jag var igår (ledig), men hittade bara fem böcker, varav två om språk ...
I dag har jag tänkt laga lasagne, men vi får se om jag ids. Annars så sätter jag mig och glor på inspelade avsnitten av Gossip Girl och House och käkar mackor i stället.

27 februari 2008 kl. 15:37  
Anonymous Anonym sa...

vilka fina skor, vill oxå ha :) ladda ner skype gumman så kan vi ringa varandra :).. sköt om dej sötis. puss

28 februari 2008 kl. 11:57  
Blogger Lena sa...

Jojja min ängel! Jag saknar dig och vill höra hur det går med, ja allt... och du vet vad! :) Jag ska ordna Skype. Synd att jag inte är så jäkla high tech av mig bara! KÄRLEK

28 februari 2008 kl. 12:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida