fredag 29 februari 2008

2 veckor kvar.

Det blev en specialare till middag idag. Och en riktigt god sådan enligt både mitt och Ps omdöme. Enkelt att tillaga och ganska annorlunda smak. Och nu blir det helt plötsligt en matblogg av det här.


Kantarell- och räkpanna med kummin
4 portioner

1 kg kokt kall potatis
5 dl kantareller, gärna färska
margarin att steka i
2 vitlöksklyftor
2 tsk hela kumminfrön
400 g skalade räkor
Salt
1 dl finhackad gräslök
Gör så här:
1. Skär potatisen i ganska stora bitar. Stek kantarellerna (dela dem evenuellt i mindre bitar) i magarinet. Lägg kantarellerna åt sidan.
2. Stek potatis och pressad vitlök i en riktigt stor stekpanna eller stek i två omgångar. Strö på kummin. Rör ner kantareller och räkor.
3. Smaka av med salt. Toppa med mycket gräslök.

I övrigt är jag otroligt less på att vänta just nu. Inte enbart av den anledningen att jag fick sitta i kö till försäkringskassan så länge idag, utan även för att det känns som en hel evighet till bebis ska komma ut. Hjärnan spelar mig spratt, att sova är en omöjlighet och jag orkar helt enkelt inte med denna transportsträcka länge till. Att vara så fokuserad och samtidigt inte få ge uttryck för alla de känslor som ryms inom mig, gör att allt känns så fruktansvärt oändligt. Hur denna väntan känns, går inte att förklara för någon som aldrig själv har upplevt den.
Idag är det två långa veckor kvar.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mmm, jo ostbrickan och vinet smakar bra, även om din och P:s räkpanna inte heller såg så tokig ut ;)

29 februari 2008 kl. 23:07  
Anonymous Anonym sa...

eller 1 vecka, 12 timmar eller 4 veckor! Håll ut älskade, håll ut. Jag vet -den där väntan är frustrerande, och dagarna går långsamt. Och inte kan man bedriva tiden med något särskilt heller. Mitt tips är att: Låna våra desperate housewives-boxar, försök sov på dagarna, om än bara små svängar, lös sudoku, och glöm att du väntar på bebis. (jag vet, det är en omöjlighet). min mobil är tillbaka. nästa vecka åker grabbarna till fjällen, då lovar jag att fördriva tid med dig när jag inte tentapluggar. tusen pussar.

1 mars 2008 kl. 08:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida