lördag 1 mars 2008

Frisyrförklararen.

Per säger så märkliga saker. För en stund sedan skulle han förklara den frisyr som flickvännen till en av hans vänner har. Jag har aldrig träffat henne.

Vår konversation lät såhär:
P: Jag tycker att hennes frisyr är lite konstig.
L: På vilket sätt?
P: Det är liksom halvlångt.
L: Jaha, och?
P: Och det är som ett rufs. Men inte ett rufs som står rakt ut, utan ett som hänger på nått vis. Förstår du?
L: Njae, inte riktigt.
P: Jo, men det är som tofsar på sidorna.
L: Ehh. *Ser ut som ett frågetecken*
P: Och så är det i en och samma längd liksom.
L: Ja, jo då förstår jag.

Men egentligen har jag inte en jävla aning. Jag inser att det enda jag kan göra är att hålla med. För i Ps värld är denna förklaring fullkomligt logisk. Och jag är idioten som inte förstår ett skit. Jag står och ler åt hans ansiktsuttryck som utstrålar total självsäkerhet i frågan.
Om någon vågar sig på en skiss av hur denna frisyr möjligen kan se ut, så är jag mer än tacksam om jag får ta del av den.

4 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Det ligger något i det där med att män och kvinnor är från olika planeter. För ja, jag har inte heller en susning om hur denna frisyr skulle se ut...Kankse P skulle kunna rita?
Nu ska jag sova, men jag ringer imorgon fm. Vi ska nog fika på stan jag och Marleeeeene, följ mer än gärna med smulan. Puss.

1 mars 2008 kl. 23:31  
Anonymous Anonym sa...

Skulle det inte kunna vara att hon har rakt halvlångt hår, med utsvängda toppar? Alltså som om man har rullat upp bara topparna och fått en 'krok' längst ner? Äh, vad vet jag ... Men det var så jag tänkte i alla fall. :)

2 mars 2008 kl. 10:10  
Blogger Teresa sa...

Alltså, det är jag, jag orkade inte bara logga in på mitt Blogspot-konto.

2 mars 2008 kl. 10:11  
Blogger Marlene sa...

Vet du! Jag tror jag fattar hur Per menar!!! Gjorde ju inte det förut idag, men nu när jag läser förklaringen här så ser jag det framför mig! Det finns nämligen en tjej i klassen. Jag skulle kunna beskriva hennes frisyr sådär! Shit. Tänk om det är samma??!

Tack för idag! Du är så bra du! Och tänk när Umpen kommer... Jag ska lära han/henne såååå mycket saker! Som att det inte är smart att dricka mer än en flaska vin, man kan banta på geléhallon och om man kisar så blir de flesta snyggare.

Puss

2 mars 2008 kl. 22:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida