måndag 18 februari 2008

Min underbara.


P är verkligen världens bästa. Igår när jag kom tillbaka till Uppsala efter nästan en vecka i norrland, hämtade han mig som planerat vid centralstationen. När jag klev innanför dörren till lägenheten möttes jag av ett kliniskt rent hem. Han hade dammsugit och skurat hela lägenheten, dammtorkat alla hyllor och skåp, skrubbat köket och toaletten (tom tandborstmuggen glänste som en diamant), röjt och plockat ned en mängd saker till förrådet, bäddat, tvättat kläder (och mattor!), oljat in matsalsbordet och rengjort akvariet. Dessutom hade han tänt värmeljus här och där och inhandlat sushi, godis och massor med frukt. Att han egentligen är värdelös på att tvätta, och hade kört en av mina 30gradertunikor i 60 grader spelar mindre roll. Vi åt sushin, småpratade, tittade på första säsongen av "I en annan del av Köping" och slocknade med ens båda två, så fort vi lagt våra huvuden på kuddarna.

Jag är så tacksam över att P är min. Och bara min. Han är alltigenom underbar. Ingen har ett hjärta, så gott som hans.

6 kommentarer:

Blogger Sophia sa...

Ja han är en riktig keeper den dära Perra! :) Hälsa han så mkt!

18 februari 2008 kl. 13:37  
Anonymous Anonym sa...

vad härligt sköt om er båda två puss å kram M

18 februari 2008 kl. 15:29  
Blogger Katrina sa...

Tjopp! Vad gulligt o skönt att komma hem till en välstädad lgh! Jodå jag har de bra. Har massor o göra denna + nästa vecka. Men vad säger du om en fika i v. 10? Om det inte ligger för nära för födseln så du inte kan.

18 februari 2008 kl. 17:11  
Anonymous Anonym sa...

Åååh så gulligt av honom! :-D hehe, honom lär du behålla ;-)

Hoppas allt är bra å att vi ses på onsdag! *kram*

18 februari 2008 kl. 19:18  
Anonymous Anonym sa...

Kilen verkar toppen.
Njut av att ha honom i ditt liv, eller det verkar du ju redan göra ;)

18 februari 2008 kl. 22:45  
Blogger Marlene sa...

Vart kan man få tag på en kopia...?

Puss

19 februari 2008 kl. 10:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida