måndag 21 januari 2008

Jag är med hund.

Jaha, så var det måndag igen. Inte för att det för tillfället spelar någon roll för mitt vardagliga liv, eftersom jag praktiskt taget befinner mig i en enda jättelåååånghelg numera.

I fredags tog jag och Sophia en fika (eller jag tog TVÅ fikor, en till mig och en till Umpen) på Wayne´s och fick även sällskap av Marlene en stund vilket var trevligt eftersom jag inte träffat henne på länge. Vid åtta på kvällen dök Ps syster Anna upp från Skåne. Pizza, film och snack i soffan stod på menyn. I lördags steg jag upp i ottan medan syskonen Kihlén valde att stanna i sängen till kl 11:30! (Hur kan man sova så länge?! undrar mitt nya mamma-jag som börjar ta över min identitet allt mer). Nedan: nyvaken Kihlénare

Under lördagskvällen kom Bella, Fredde och Liam hit på middag. P stod för kockandet, och jag för röjningen av det oerhörda diskberget efteråt. Vi är ett bra team, P och jag. Men vi åt inte bara mat, vi åt glasstårta också, jagade varandra runt runt i lägenheten, dansade till Moraträsk, tittade på fiskarna i akvariet och kramades lite.

Igår ägnade jag en stor del av dagen åt min favoritsysselsättning, nämligen att titta på skidåkning. Vid fyra på eftermiddagen kom Sophia över på chokladpuddingsfika.
En mycket lyckad helg med andra ord.


Sophia tror att hon kan jämföra sin mage med min. HA!

Idag är Torsten här och hälsar på. Att ha hund är nog så nära att ha ett barn som man kan komma. Speciellt när hunden ännu inte är vuxen utan liten, söt och barnslig. Jag blir väckt 6 på morgonen. Torsten måste kissa. Sedan sover Torsten en stund. Torsten får mat. Torsten vill sitta i knäet och kramas. Torsten surar, gnäller och är uttråkad. Torsten vill gå på promenad. Torsten biter i kopplet, bara för att han vet att han inte får. Torsten börjar gråta när han inte får äta av min frukost. Torsten leker "Följa John". Torsten sover igen.
Ja, och så har det börjat om igen.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Heeej lena! Vad kul att få en liten kommentar från dig! Allt är jättebra, jag utbildar mig för tillfället till turismenteprenör här i övik. Och du är med bääääbis, så himla roligt ! När kikar krabaten ut?:)Sköt om dig! KRAMAR!!!

21 januari 2008 kl. 14:16  
Blogger Teresa sa...

Men hur kom det sig att du flyttade till Uppsala och började på Lutis egentligen och allting bara löste sig? Och jag vet nog kanske att man ska ta det lugnt och inte försöka stressa fram nåt, men det är inte så lätt som det låter. :)

21 januari 2008 kl. 15:23  
Anonymous Anonym sa...

men jag då mor puss å kram

21 januari 2008 kl. 18:34  
Anonymous Anonym sa...

ja du nästa dejt kommer väl att gå av stapeln hemma hos dej om jag inte missminner mig?;)
Vilken härlig helg du verkar ha haft!
Jag åker hem på onsdag och kommer åter nästa vecka, kanske kan ta dejten då?
Puss o så!

21 januari 2008 kl. 20:01  
Anonymous Anonym sa...

Hej! Roligt o läsa lite i din blogg. Vi kanske kan fika nångång? :) Skulle va kul. Jag ska bara.. flytta o sånt nu.. men efter det!

22 januari 2008 kl. 12:58  
Blogger Lena sa...

Puss på dig mamma!

22 januari 2008 kl. 14:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida