måndag 29 oktober 2007

Efter helg...

...kommer tydligen regn. Pissregn. Hade tänkt åka in till stan idag, fika och göra vettiga saker, men nu skiter jag i alltihopa. Har stannat hemma, tvättat och pratat i telefon istället.

Helgen har varit topp även om jag haft ont ont ont. Var i Mehedeby hela lördagen och mös med Torsten. P lämnade av mig i Björklinge på väg hem. Bella och jag fortsatte mysandet med tacos, tv, Liam-bus, internet-stalking och skönt snack. Tog bussen in till stan igen vid tolv på natten. Shit, vilken upplevelse det var! Så många människor, gråtandes, skrattandes, skrikandes. Jag kunde inte låta bli att stirra, paralyserad. Som om jag aldrig har sett fulla människor förut. Skräckblandad förtjusning. Skillnaden är väl den att när jag i vanliga fall befunnit mig på Stora Torget kl 00:30 en lördag-natt har jag också varit packad. Typ varenda gång. Och inte lagt märke till vilken märklig värld som breder ut sig där framför mig. Jag hade kunnat stå där och bara tittat hur länge som helst. Märkligt. Och samtidigt så fascinerande.

Ikväll är det party hos Sandra. Och imorgon går bussen hem till norrland kl 11:15. Ska bli underbart att få träffa alla som jag saknar. Jag längtar, längtar, längtar.

Det sker små mirakel varje dag som gör mig lycklig, så lycklig.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh vad härligt att du äntligen börjat uppdatera din blogg :) Roligt sms jag skickade idag va? När jag fick det höll jag på att bajsa i brallan. Riktigt otäckt. Hoppas att du får en underbar vecka i Norrland, krama om mor och far från mig! pussar bella

29 oktober 2007 kl. 19:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida