tisdag 13 januari 2009

Klagosång.


Ja, idag tänker jag enbart beklaga mig. Vilken förbannat taskig dag vi haft! Jag trodde att Maxen var på bättringsvägen imorse, men vips så hade febern stigit till 39,5, ögonen varat igen helt och Max slokat totalt. Resten av dagen har han varit som ett klistermärke mot min hals och jag har inte fått försvinna ur sikte en sekund. Så fort jag försökt få 30 sekunder på toan för att pissa, så har han skrikit som en stucken gris. Och har han tappat nappen en sekund så har det tagit hus i helvete och jag har fått korka igen fortare än blixten för att förhindra grannarna från att larma polisen. Mat vill han inte ha om han inte får äta själv, vilket innebär att efter varje måltid måste jag ställa in både matstolen och honom i duschen. Vilken tur att han älskar att bada! Den lilla stunden glömmer han till och med bort sin bäste vän nappen.




När pappa P kom hem från jobbet fick han ta över vår söte men ack så förtvivlade knähund och jag satte igång med matlagning, tvätt, damsugning och golvskrubbande. Nu kan jag trösta mig med att om vi får en lika pissig dag imorgon, så har vi åtminstone rent runt omkring oss. Maxen däckade vid åtta. Helt förstörd var han, min älskade älskade prins.

Max är den mest underbara varelse som kryper på denna jord, jag älskar honom mer än livet och jag är så oerhört bortskämd med att han alltid har ett leende på läpparna. Men när han är sjuk, då vill ingen jävlas med honom. Det kan jag lova.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har laddat för att ringa dig hela kvällen, för att höra hur prinsen mår idag. vilken tur att jag fick mig en uppdatering, för nu upptäcker jag att kl är mycket och en utmattad moder kanske sover? Jag hör av mig imorgon istället! kärlek till er båda. och vilken jävla underbar bild på honom i duschen! kärlek

13 januari 2009 kl. 22:22  
Anonymous Anonym sa...

Här är vi oxå sjuka, jonas och nathaniel är magsjuka. Hoppas Max mår bättre snart! kram!

13 januari 2009 kl. 23:10  
Blogger Teresa sa...

Usch, stackars er! Vilken skitdag (ursäkta uttrycket).

Angående utgång nästa gång (hmm) så får vi se. Jag är ju inte så mycket för att hänga på krogen, och egentligen så är jag ju inte så social överhuvudtaget. Men det vore ju onekligen lite skoj att träffas också. Jag får helt enkelt ta mig i kragen.

14 januari 2009 kl. 16:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida