fredag 2 januari 2009

Nu händer det!

Inom loppet av fem dagar har jag och pappa P införskaffat både en platt-TV OCH en laptop. Här händer det grejer kära vänner. Stora grejer. TVn var min mors och fars förtjänst (jag har sagt det förr och jag säger det igen: vad skulle vi göra utan er?) medan laptopen bosatte sig på GG för endast några timmar sedan. Nu sitter jag i soffan, med fötterna på soffbordet och filosoferar kring Maxens rum som äntligen börjar ta form. Idag har hans leksaker flyttat in dit och snart följer även säng, gardiner, hyllor, tavlor och lampor med in till rummet i hörnet. Åh, han är så värd ett alldeles eget lekrum min lille skatt.

Maxen börjar så smått friskna till. Jag och pappa P är också hyffsat pigga. Hoppas vindarna har vänt nu.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja vi får hoppas att alla blir friska då, vi har haft lite dålig tajming nu ett tag. skönt att de verkar vara över för er del, nathaniel har feber och mest sovit hela dagen :S. Vad har du för idéer till maxs rum? vet inte ritkgit vad jag vill göra med nathaniels. kram///Lina

2 januari 2009 kl. 23:21  
Blogger Teresa sa...

Ja, gott nytt år till er också!
Tack för berömmet, ja, jag har fotat alla själv. Gillar att fota, fast tydligen inte så mycket i januari till mars förra året, för då hade jag inga bra bilder ... :)

3 januari 2009 kl. 10:40  
Anonymous Anonym sa...

Han mår faktiskt mycket bättre i dag, han har fortfarande feber (37.8) men han är så mycket piggare än igår att han inte ens fått alvedon i dag.
jag är lite osäker på hur ví ska göra med nathaniels rum, såsmåningom ska skrivbordet in i mitt och jonas rum iaf. och jag vet att jag vill ha någon form av förvarning, antagligen en hylla. sen vet jag inte om vi ska ha kvar soffan eller om vi ska skaffa barnbord och stolar. Matta ska han få iaf, och så har jag tänkt försöka mig på att göra tygsiluetter att ha på väggarna.
Han har en växa säng som han ska få hit när han blir äldre. Ska du ha barnbord och grejjer? dem växer ju så mycket, tycker de är svårt att veta vad vi vill ha ut av hans rum :S. kram//Lina

3 januari 2009 kl. 11:58  
Anonymous Anonym sa...

jooo, det är sant! Men detta innebär ju inte att jag inte kommer fortsätta följa din blogg ;) Ser ut som ni haft en härlig jul, och Max är sååå likt pappa.

Kram o god fortsättning!

3 januari 2009 kl. 19:44  
Blogger Kattis sa...

Hoppas ni får ett bra år!

4 januari 2009 kl. 11:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida