måndag 5 januari 2009

Med pannan i djupa väck.

Helena och Julia stannade hemma i Björklinge idag. Det gjorde de rätt i. Förhoppningsvis är vi alla kryare på torsdag så att barnen får leka då. Jag och Maxen begav oss istället till Sandra för att äta middag med henne och Maddis. De är varken rumsrena eller kloka i skallen de där två. Jisses, som jag har skrattat. Och helt tappat rösten på köpet! Stackars Max. Imorgon måste jag skrubba öronen på honom det första jag gör. Jag hoppas att de låga skämten inte har hunnit etsa sig fast.

När vi kom hem till GG igen och Maxen hunnit somna, tog jag och pappa P fram kortleken och korkade upp en flaska vin. Nu har vi precis sett slutet av filmen "13 snart 30".

När vi satt i soffan och tittade fick jag en smärre chock när P plötsligt yttrade: "Vad rynkig du börjar bli i pannan!" Ja, jag var nära att tuppa av faktiskt. Att han har mage! Jag kontrade med att påpeka att hans ansikte liknar ett lågklasshotell och ritade med pekfingret ett shaskigt källarSPA på hans utstickande haka.

Men i övrigt har vi haft en mysig kväll. Det har vi faktiskt.

2 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

I love you.

6 januari 2009 kl. 13:04  
Anonymous Anonym sa...

hahaha, vad rolig du är. lågklasshotell!
kärlek till dig lena!

8 januari 2009 kl. 01:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida