fredag 5 september 2008

Rastlös.

Jag och M bestämde oss imorse för att efter BVCbesöket gå raka vägen hem och stanna här också. Vi är aldrig hemma. Maxen känner knappt igen sig längre och jag är trött av att ständigt befinna mitt i ett maratonlopp mellan olika platser, människor och situationer. Att regnet dessutom öser ner, stärker min övertygelse om att jag fattade rätt beslut. Märkligt är dock, att när vi en dag väljer att vara hemma, tränger sig rastlösheten så småningom ändå på. Hur vill vi ha det egentligen? Inte för mycket. Inte för lite. Men inte heller lagom.

Jag blir inte klok på oss. Nej, det blir jag inte. Nu tänker jag dammsuga. Sedan ska jag laga Therese trädgårdsfisk.

2 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

Lena det är synd att du är vegetarian för jag har lagat världens kanske godaste lasagne, även om den smakar mer tacopaj än något annat, men ändå. Jag tänkt ringa dig lite senare och tjöta lite. Men den där Patrikgrejen hajade jag inte alls...

5 september 2008 kl. 14:19  
Blogger Sandra Li sa...

Lena:
1, Vegfärs smakar iingenting. Inte ens med kryddor, det är liksom aromresistent.
2, Filmen heter Patrik 1,5. (så man kan förväxla det med 15.)
3, Du hade rätt i att jag är den smarta av oss två ;)

5 september 2008 kl. 16:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida